Czy w dobie kryzysu wydawać na marketing?

Red.: PG |Data publikacji: 2020-06-04

Wiele firm z branży stolarki jest obecnie bardzo aktywna marketingowo. Można jednak usłyszeć głosy, że trudny okres kryzysu wymaga ostrych cięć budżetów reklamowych. Zatem wydawać na marketing czy na nim oszczędzać?

Mimo, że obecny okres dla wielu firm z naszej branży jest pełen wyzwań oraz spadków sprzedaży, w ostatnim czasie pojawiło się w mediach sporo kampanii reklamowych. Na antenie Radia Zet, Antyradia, Meloradia, Chillizet i Radia Plus można było usłyszeć reklamy Schüco, widzowie TVP VOD mieli okazję obejrzeć reklamy firmy Veka, a Krispol rzuca się w oczy ze swoim przekazem w internecie, w tym m.in. w serwisie Onet.

Pojawia się zatem pytania, czy powinno się wydawać budżety reklamowe w niepewnych czasach pandemii? W 1991 roku Sam Walton, założyciel amerykańskiej sieci supermarketów Wal-Mart, został zapytany, co sądzi o panującej w kraju recesji.

Sporo o tym myślałem i postanowiłem nie brać w niej udziału – odpowiedział Walton.

Udało się – firma w niedługim czasie znacznie zwiększyła swoją giełdową wartość. Wal-Mart wykorzystał nową przestrzeń marketingową, którą pozostawiła po sobie tnąca koszty konkurencja. Jednak tego typu przykładów jest znacznie więcej.

Zachęcamy do lektury naszego artykułu Marketing w trudnych czasach, w którym podajemy przykłady firm, które doskonale wykorzystały kryzysy, by zaistnieć w świadomości konsumentów oraz pokazujemy kilka przykładów ze świata stolarki tych, którzy nie zamierzają zamrażać budżetów reklamowych.

Zobacz również

BAU 2021 to już tylko targi online zamiast hybrydowych

BAU 2021 to już tylko targi online zamiast hybrydowych

Targi Monachijskie poinformowały, że nadchodząca edycja targów BAU odbędzie się jednak tylko w formule online. Decyzję podjęto po analizie wyników ostatniej ankiety przeprowadzonej wśród wystawców.

Przedstawicielka branży najbogatszą kobietą Ameryki

Przedstawicielka branży najbogatszą kobietą Ameryki

Forbes ogłosił ranking najbogatszych self-made kobiet Ameryki. Na pierwszym miejscu uplasowała się Diane Hendricks, właścicielka ABC Supply, hurtowego dystrybutora pokryć dachowych, sidingów i okien w Ameryce.

Duże wzrosty w Somfy po trudnej wiośnie

Duże wzrosty w Somfy po trudnej wiośnie

Somfy podsumowało trzy kwartały. W tym okresie wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 937,2 mln euro w stosunku do 916,5 mln w 2019 r.

1