Niemcy potrzebować będą więcej okien

Autor: |Data publikacji:

Jak wynika z danych zaprezentowanych podczas sympozjum „Statystyka i rynek”, zorganizowanego przez niemiecki Związek Producentów Okien i Fasad (VFF), u naszych zachodnich sąsiadów spodziewany jest w tym sezonie wzrost sprzedaży okien. Podano też prognozy na przyszły sezon.

Podczas sympozjum „Fachtagung Statistik und Markt“, organizowanego przez Verband Fenster + Fassade, niemiecka branża poznała aktualne dane dotyczące tamtejszego rynku stolarki budowlanej. Również wzięliśmy udział w tym wydarzeniu. Jak wynika z prezentacji Christiana Blankego i Jörga Flasdiecka z Heinze GmbH, prognozy na niemieckim rynku na ten i kolejny rok są dla sprzedawców okien bardzo obiecujące.

 

Ten rok powinien zakończyć się wzrostem sprzedaży o 2,3 proc. (sprzedaż 15,8 mln jednostek okiennych). Rok 2022 ma przynieść kolejne wzrosty, a przyszły sezon w Niemczech powinien się zakończyć sprzedażą 16,1 mln jednostek okiennych (wzrost o 1,9 proc.). W przypadku budynków mieszkalnych, zarówno w 2021 jak i 2022 roku, wzrosty powinny być na poziomie 3,1 proc., natomiast budownictwo niemieszkaniowe ma odnotować w tym sezonie spadek o 0,1 proc., a w przyszłym roku o 1,2 proc.

Jak wynika z zebranych przez Heinze GmbH danych, w tym sezonie wzrost sprzedaży okien na rynku pierwotnym ma wynieść  2,8 proc., a na rynku remontowym 1,9 proc. Kolejny sezon ma przynieść zmianę tendencji – większe wzrosty będzie odnotowywał rynek remontowy (+2,6 proc.) niż pierwotny (+ 1 proc.).

Budownictwo mieszkaniowe na rynku pierwotnym ma przynieść w tym roku sprzedaż 4,3 mln jednostek okiennych (wzrost o 5,2 proc.), a w przyszłym 4,4 mln (wzrost o 3,2 proc.). Budownictwo mieszkaniowe na rynku remontowym to sprzedaż 7,4 mln jednostek okiennych w tym sezonie (wzrost o 2 proc.) a w 2022 roku 7,6 mln (wzrost o 3 proc.).

Obecnie na rynku niemieckim większość sprzedanych okien wyposażonych jest w pakiety trzyszybowe (58 proc. sprzedanych okien). W przypadku nowych budynków mieszkalnych stosuje się je w 74 proc. inwestycji, podczas, gdy pakiety dwuszybowe instalowane są w 26 proc. budynków. W przypadku remontów budynków mieszkalnych proporcje rozkładają się niemal po równo (49 proc. to okna z pakietami trzyszybowymi, 51 proc. to pakiety dwuszybowe). W budownictwie niemieszkaniowym na rynku pierwotnym 75 proc. okien wyposażonych jest w pakiety trzyszybowe, a 25 proc. w pakiety dwuszybowe. W przypadku remontów tego typu budynków znaczną przewagę mają jednak pakiety dwuszybowe (65 proc.) nad trzyszybowymi (35 proc.).

 

na podst. danych Heinze GmbH

Na rynku niemieckim najwięcej produkuje się okien tworzywowych (53,3 proc.), następnie są okna metalowe (25,3 proc.), drewniane (10,1 proc.), drewniano-aluminiowe (5,9 proc.) i PCW-aluminiowe (5,6 proc.). Króluje kolor biały ram (59,1 proc. okien jest w tym kolorze). Drugim najmodniejszym kolorem ram okiennych jest antracyt/szary (24,4 proc.), inne ciemne barwy stanowią 11 proc. sprzedaży, a inne jasne 5,5 proc. W przypadku budownictwa mieszkaniowego antracyt jest najczęściej wybierany na rynku pierwotnym (54,9 proc.), a biały na rynku remontowym (71,2 proc.).

Jeżeli chodzi o okna o podwyższonym poziomie  zabezpieczeń, to ich sprzedaż rozkłada się niemal po połowie: 48,6 proc. sprzedanych okien ma podstawowy poziom, a 51,4 proc. podwyższony.

Więcej na temat nowych szans sprzedażowych na europejskim rynku remontowym usłyszymy podczas Ogólnopolskiego Forum Stolarki Online Jesień 2021 (16-17 listopada). Zachęcamy do darmowej rejestracji i zapraszamy do aktywnej dyskusji w czasie tego wydarzenia.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".