Niemiecki rynek okien w 2019 r. złapał wiatr w żagle. Jak informuje firma badawcza Branchenradar.com, w ubiegłym roku przychody producentów wzrosły w tym kraju o 5 proc. Duży wkład w te wzrosty miał silny impuls z branży budowlanej.
Rynek okien i drzwi przesuwnych w Niemczech w 2019 r. osiągnął zaskakująco dobre rezultaty. Przychody niemieckich producentów wyniosły 4,45 mld euro. Biorąc pod uwagę fakt, że w 2018 r. były one na poziomie 4,24 mld euro oznacza to wzrost o 5 proc. r/r.
Według ekspertów z Branchenradar.com impulsami tych wzrostów było zarówno nowe budownictwo, jak i sektor remontowy, ale pierwsze z wymienionych przyczyniło się do ok. 80 proc. wzrostu. Liczba nowych budów wrosła w 2019 r. u naszych zachodnich sąsiadów o 8,3 proc. r/r. Wzrosty odnotowano jednak wyłącznie w przypadku wielopiętrowych budynków mieszkalnych. Rynek remontowy wzrósł o 2,9 proc. w porównaniu do 2018 r. Według raportu 70 proc. wzrostu sprzedaży okien swoje źródło w budowie domów jedno- i dwurodzinnych.
Na niemieckim rynku wzrostu nie odnotowano jedynie, podobnie jak w Polsce, w przypadku okien drewnianych: tutaj przychody producentów spadły o 2,5 proc. w porównaniu z 2018 r. Sprzedaż okien PCW była o 5,2 proc. wyższa, okna drewniano-aluminiowe odnotowały 5,5 proc. wzrost, a aluminiowe wzrost o 6,3 proc.
Również w sezonie 2020 Branchenradar.com oczekuje wzrostów, jednak w związku z przewidywanym spowolnieniem na rynku nowego budownictwa wykresy wzrostów za 2020 r. powinny ulec „spłaszczeniu”. Według analityków średni wzrost w tym sezonie powinien wynieść ok. 2 proc., co oznaczałoby, że przychody firm przekroczyłyby łącznie 4,5 mld euro. Prognoza dynamiki rynku niemieckiego jest łudząco zbliżona do prognoz Centrum Analiz Branżowych, formułowanych dla producentów w Polsce.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".