Firma debesto.com, która określa się mianem internetowego brokera stolarki, podała nam swoje wyniki finansowe za 2021 rok. Przedsiębiorstwo z Oleśnicy zanotowało w tym czasie kilkudziesięcioprocentowe wzrosty. Okazuje się, że klienci coraz chętniej dokonują zakupu stolarki całkowicie online.
Przychody debesto.com na koniec 2021 roku wyniosły 12,4 mln zł. Wcześniejszy sezon firma zakończyła przychodami na poziomie 9,6 mln zł, a to oznacza, że wzrost wyniósł niemal 30 proc. Wyniki pierwszego półrocza 2021 roku były lepsze od rezultatu osiągniętego po 12 miesiącach – od stycznia do czerwca 2021 wzrost przychodu był wyższy i wyniósł aż 45 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2020 (pisaliśmy o tym TUTAJ).
Wojciech Stanowski, właściciel debesto.com w rozmowie z nami tłumaczy, że spadek dynamiki wzrostu to wynik m.in. nieudanych inwestycji. Uważa jednak, że ten bagaż doświadczeń powinien zaprocentować w tym roku. Dominującym trendem sprzedażowym w firmie jest nadal ślusarka aluminiowa, a na ten sezon debesto.com stawia sobie ambitne cele.
Wojciech Stanowski, właściciel debesto.com:
W tym roku chcemy utrzymać tempo wzrostu, nie zwiększając znacznie zatrudnienia. Planujemy rosnąć na poziomie 50 proc., ale głównie zwiększaniem efektywności obecnego zespołu.
Firma debesto.com to dobry przykład na to, że sprzedaż stolarki w internecie ma duży potencjał rozwojowy. W poprzednim sezonie ten internetowy broker stolarki odnotował 40 sprzedaży przeprowadzonych całkowicie online, od wpisania wymiarów po bezpieczną płatność internetową.
Jakie argumenty mogą przekonać klientów do zakupu stolarki przez internet?
Wojciech Stanowski, właściciel debesto.com:
Dostępność 24 godziny na dobę, brak irytacji związanej z niekompetencją handlowca, brak błędów w zamówieniach online a na koniec cena niższa o marżę, którą normalnie pożera sprzedawca. Podsumowując – w nagrodę, że nie muszę rozmawiać z zajętym, niekompetentnym i mylącym się człowiekiem – mogę kupić sobie okna sam, w dodatku 15 proc. taniej! Czy to mało?
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".