Firma debesto.com, która określa się mianem internetowego brokera stolarki, podała nam swoje wyniki finansowe za 2021 rok. Przedsiębiorstwo z Oleśnicy zanotowało w tym czasie kilkudziesięcioprocentowe wzrosty. Okazuje się, że klienci coraz chętniej dokonują zakupu stolarki całkowicie online.
Przychody debesto.com na koniec 2021 roku wyniosły 12,4 mln zł. Wcześniejszy sezon firma zakończyła przychodami na poziomie 9,6 mln zł, a to oznacza, że wzrost wyniósł niemal 30 proc. Wyniki pierwszego półrocza 2021 roku były lepsze od rezultatu osiągniętego po 12 miesiącach – od stycznia do czerwca 2021 wzrost przychodu był wyższy i wyniósł aż 45 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2020 (pisaliśmy o tym TUTAJ).
Wojciech Stanowski, właściciel debesto.com w rozmowie z nami tłumaczy, że spadek dynamiki wzrostu to wynik m.in. nieudanych inwestycji. Uważa jednak, że ten bagaż doświadczeń powinien zaprocentować w tym roku. Dominującym trendem sprzedażowym w firmie jest nadal ślusarka aluminiowa, a na ten sezon debesto.com stawia sobie ambitne cele.
Wojciech Stanowski, właściciel debesto.com:
W tym roku chcemy utrzymać tempo wzrostu, nie zwiększając znacznie zatrudnienia. Planujemy rosnąć na poziomie 50 proc., ale głównie zwiększaniem efektywności obecnego zespołu.
Firma debesto.com to dobry przykład na to, że sprzedaż stolarki w internecie ma duży potencjał rozwojowy. W poprzednim sezonie ten internetowy broker stolarki odnotował 40 sprzedaży przeprowadzonych całkowicie online, od wpisania wymiarów po bezpieczną płatność internetową.
Jakie argumenty mogą przekonać klientów do zakupu stolarki przez internet?
Wojciech Stanowski, właściciel debesto.com:
Dostępność 24 godziny na dobę, brak irytacji związanej z niekompetencją handlowca, brak błędów w zamówieniach online a na koniec cena niższa o marżę, którą normalnie pożera sprzedawca. Podsumowując – w nagrodę, że nie muszę rozmawiać z zajętym, niekompetentnym i mylącym się człowiekiem – mogę kupić sobie okna sam, w dodatku 15 proc. taniej! Czy to mało?
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.