Spadają ceny w marketach PSB

Autor: |Data publikacji:

W marketach PSB w czerwcu ceny materiałów budowlanych zaczęły spadać. Firma zaprezentowała właśnie podsumowanie półrocza.

Grupa PSB podsumowała wysokość cen w należących do sieci marketach budowlanych. W czerwcu w tym roku w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym ceny były wyższe średnio o 3,6 proc. Jednak porównując czerwiec do maja bieżącego roku, to widać niewielki, ale jednak spadek cen, jest on na poziomie 0,4 procent.

Jeśli chodzi o stolarkę budowlaną, to w czerwcu tego roku w stosunku do tego samego miesiąca w roku ubiegłym trzeba było za nią zapłacić o 3 proc. więcej. Farby i lakiery były droższe o 12 proc., a chemia budowlana o 10 procent. Co ciekawe, ceny spadły w pięciu grupach produktowych, wśród nich najbardziej staniało drewno i płyty OSB – o 27 procent.

PSB podsumowało także całe półrocze. W okresie od stycznia do końca czerwca ceny wzrosły średnio o 9 procent. Stolarka była droższa o 10 proc., farby i lakiery o 17 proc., a chemia budowlana o 13 procent. Niższe ceny odnotowane zostały w dwóch grupach produktowych, największy spadek widoczny były w grupie produktów: drewno i płyty OSB: o 14 procent.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".