Ceny stolarki w marketach PSB prawie bez zmian

Autor: |Data publikacji:

Ceny w marketach budowlanych należących do sieci PSB spadają kolejny miesiąc z rzędu. PSB poinformowało, że w lutym dynamika cen w stosunku do roku ubiegłego była na minusie o 3 proc.

Grupa PSB przekazała, że już szósty miesiąc z rzędu notuje spadek średniej dynamiki cen materiałów budowlanych. W lutym w stosunku do roku ubiegłego ceny były niższe średnio o 3 proc. Wysoki był spadek, jeśli chodzi o sprzedaż hurtową, wyniósł on 4,2 proc. W handlu detalicznym zaś wyniósł 2 proc. PSB porównało także poziom cen z lutego tego roku do stycznia, były one na podobnym poziomie. Z kolei porównując okres pierwszych dwóch miesięcy tego roku do analogicznego okresu z roku 2023, również widać spadek o 3 proc. Według PSB oznacza to, że obecnie ceny materiałów budowlanych się ustabilizowały.

Ile klienci płacili za stolarkę w marketach PSB w lutym? Ceny były niższe o 0,3 proc. w porównaniu do lutego 2023 r. Natomiast więcej o 4 proc. trzeba było zapłacić za farby i lakiery, a także o 2 proc. za chemię budowlaną. Jeśli zaś porównamy okres od stycznia do lutego obecnego roku do analogicznego okresu w 2023 r., to cena stolarki była wyższa o 1 proc. Z kolei farby i lakiery podrożały o 5 proc., a chemia budowlana o 2 proc. Największe spadki cen notowane były tradycyjnie w grupie płyt OSB oraz drewna – o 22 proc.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".