PSB poinformowało, że ceny materiałów budowlanych w październiku w porównaniu z rokiem ubiegłym są średnio wyższe o 22 proc. Jednak wzrost cen od kilku miesięcy utrzymuje się na podobnym poziomie.
Polskie Składy Budowlane podliczyły, że ceny materiałów budowlanych w październiku bieżącego roku są średnio wyższe o 22 proc. w stosunku do tego samego miesiąca w roku ubiegłym. Jednak w porównaniu do września bieżącego roku nie zmieniły się. To w tym roku już kolejny miesiąc z rzędu w którym widać, że ceny nie rosną. PSB informuje, że największy wzrost odnotowało w maju – o 34 proc. Od tego czasu mamy do czynienia z niższymi wskaźnikami wzrostu.
W październiku bieżącego roku ceny stolarki były wyższe o 19 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca w roku ubiegłym. Natomiast najwyższy wzrost zanotowano w grupie produktów cement i wapno – o 43 proc. PSB podaje także, że spadły ceny płyt OSB i drewna – w tym wypadku klienci zapłacą o 21 proc. mniej niż w październiku w roku 2021. Jeśli chodzi o podsumowanie okresu od stycznia do końca października, to mowa jest o wzroście cen średnio o 26 proc. Stolarka, czyli głównie drzwi, jest droższa o 20 proc., jednak największy wzrost w sklepach PSB odnotowany był w grupie produktów izolacje termiczne – o 48 proc. Od początku roku do końca października w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2021 wszystkie produkty w sklepach Grupy PSB podrożały.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu
„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.
Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści
Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.
Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025
W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.