W sierpniu materiały budowlane podrożały średnio o 25 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Takie dane zaprezentowała właśnie Grupa PSB.
Grupa PSB cyklicznie informuje o zmianach cen materiałów budowlanych w sklepach należących do jej sieci. Ceny w sierpniu tego roku wzrosły średnio o 25 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2021 r. Droższe są produkty w 19 grupach towarowych, w tym stolarka (przede wszystkim drzwi). Klienci płacili za drzwi średnio o 23 proc. więcej niż w zeszłym roku. Natomiast najbardziej zdrożały izolacje termiczne – o 42 proc. Co ciekawe, jeśli chodzi o płyty OSB i drewno, to ich ceny spadły o 24 proc., jednak te produkty we wcześniejszych miesiącach dynamicznie drożały.
PSB podsumowało także okres od stycznia do końca sierpnia. W tym czasie ceny były wyższe średnio o 28 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Droższe były produkty w 20 grupach towarowych., wśród nich stolarka, za którą klienci musieli zapłacić średnio o 21 proc. więcej w stosunku do ośmiu miesięcy w roku ubiegłym. Najbardziej podrożały w omawianym okresie izolacje termiczne – o 55 proc.
Grupa PSB podkreśla, że choć wciąż widać duży wzrost cen w stosunku do roku ubiegłego, to jednak porównując dane z sierpnia do lipca tego roku, to widać, że ceny się nie zmieniły. Według PSB oznacza to, że ceny materiałów budowlanych zaczynają się stabilizować.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".