Ceny stolarki w marketach Grupy PSB stale rosną. I choć dynamika nie jest wysoka, to jednak klienci za drzwi płacą z miesiąca na miesiąc więcej.
Grupa PSB poinformowała o zmianach cen w kwietniu tego roku. W tym okresie wzrosły one średnio o 34 proc. w porównaniu do analogicznego miesiąca 2021 r. Wzrosty są dwucyfrowe we wszystkich grupach produktowych. Stolarka – czyli głównie drzwi, podrożała w kwietniu w stosunku do zeszłego roku o 24 proc. Z kolei w okresie od stycznia do końca kwietnia produkty w marketach budowlanych podrożały średnio o 32 proc. w stosunku do pierwszych czterech miesięcy 2021 r. Jeśli chodzi o stolarkę, to klienci płacili za nią średnio o 20 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem w 2021 r.
PSB podkreśla, że wysokie poziomy wzrostu to efekt niskiej bazy porównawczej. W ubiegłym roku ceny materiałów zaczęły drastycznie rosnąć dopiero w sierpniu. Jednak porównując ceny z kwietnia do marca bieżącego roku, to generalnie wzrost kształtuje się na poziomie 4 proc. To oznacza, że ceny stale rosną, zwiększa się także dynamika. Jeszcze miesiąc temu PSB informowało, że notuje niewielki wzrost cen z miesiąca na miesiąc, bo w marcu ceny były wyższe o 1,7 proc. w stosunku do lutego, a w lutym w stosunku do stycznia podwyżki były poniżej 2 proc. Ta dynamika zaczyna w ostatnim czasie jednak przyspieszać.
W sklepach budowlanych PSB oferowane są najczęściej drzwi. Jak wygląda sytuacja w przypadku okien? To produkty, które w ostatnich dwóch latach drastycznie drożały – średnio o 90 proc. Pisaliśmy o tym ostatnio TUTAJ. Jeszcze na początku tego roku Centrum Analiz Branżowych oceniało, że przez zimę spadły ceny komponentów, a finalnie ceny okien wróciły do wartości z pierwszego półrocza 2021 r. Już wówczas jednak analitycy zakładali, że wzrost cen energii, rosnąca inflacja i presja płacowa będą czynnikami, które wpłyną na kolejne podwyżki u producentów okien.
Zobacz również
Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium
Defor oficjalnie otworzył w połowie stycznia nowy magazyn i nowe laboratorium. Budowa i wyposażenie obiektów trwało 19 miesięcy.
Paneldoor zwiększył moce produkcyjne
Paneldoor podliczył, że w 2022 r. firma zwiększyła produkcję o 13 proc. Udało się to m.in. dzięki większym mocom produkcyjnym.
To nie był zły sezon
Nastroje w branży nie są wcale złe, bo kolejne podwyżki cen uratowały wyniki finansowe. Nawet producenci drzwi drewnianych informują, że w swoich bilansach odnotują na koniec roku jednocyfrowe wzrosty przychodów.