W tym odcinku naszego podcastu omawiamy wyniki zagranicznych rynków oraz kilku przedsiębiorstw z naszej branży. Tematy te doskonale się uzupełniają, bo tendencje pokazane w szerszej perspektywie mają też swoje odbicie w wynikach poszczególnych firm. Tym razem skupiamy się m.in. na europejskim segmencie bram przemysłowych. Pod lupę wzięto kilka kluczowych rynków dla tego segmentu (Polskę, Francję, Niemcy, Włochy, Austrię, Szwajcarię i Szwecję). Choć w 2022 roku odnotowano wzrosty w tej kategorii produktowej, w kolejnych latach dynamika wzrostu ma spadać. Wyniki segmentu zewnętrznych drzwi wejściowych w Niemczech też nie napawają optymizmem. Co prawda udało się utrzymać wzrost wartości tego segmentu, ale to tylko za sprawą podwyżek cen produktów, bo popyt spadł. Kurczy się też rynek stolarki w Szwajcarii.
Jak te wyniki odbijają się na rezultatach finansowych przedstawicieli branży? Sprawdziliśmy to na wynikach takich firm jak: MFO, Hella, Sanok Rubber. Nie omieszkaliśmy również opowiedzieć cudownie suchego suchara i omówić kilka innych tematów, którymi żyła branża.
Miłego słuchania/oglądania!
W Branżowisku rozmawiamy o branży stolarki budowlanej, analizujemy, wyciągamy wnioski i, mamy nadzieję, tworzymy nową przestrzeń do dyskusji na te tematy.
- Dołącz do grupy Branżowisko na Facebooku! Komentujmy, rozmawiajmy, inspirujmy się! Bardzo nam zależy, abyście współtworzyli z nami Branżowisko.
- Słuchaj nas na Spotify
- Słuchaj nas na Apple Podcasts
- Słuchaj nas na Google Podcasts
- Słuchaj nas na Spreaker
- Słuchaj nas w Empik Go
Zobacz również
Plusy, minusy #35 – Rynek okien we Francji w 2024 roku
W trzydziestym piątym odcinku podcastu Plusy, minusy rozmawiamy o francuskim rynku okien. Ponadto sprawdzamy czym kierują się kupujący osłony okienne, a także zaglądamy w wyniki sprzedażowe i finansowe G-U Polska.
Branżowisko #222 – Eko-Okna zmniejszają dług, „Pierwsze klucze” w 2026 roku?
W dwieście dwudziestym drugim odcinku podcastu "Branżowisko" Karol Klos omawia bieżące wydarzenia ze świata stolarki, w tym m.in. kwestie sprzedaży fabryk Eko-Okien oraz nowego programu wsparcia mieszkalnictwa.
„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?
Gościem „Cafe Branżowisko” jest Kamil Maliszewski z WeCanDoIt.social. Rozmawiamy o tym, jak prowadzić skuteczny marketing w branży stolarki.