Branżowisko #204 – Spadki na rynku okien i bram

Autor: |Data publikacji:

W tym odcinku naszego podcastu omawiamy wyniki zagranicznych rynków oraz kilku przedsiębiorstw z naszej branży. Tematy te doskonale się uzupełniają, bo tendencje pokazane w szerszej perspektywie mają też swoje odbicie w wynikach poszczególnych firm. Tym razem skupiamy się m.in. na europejskim segmencie bram przemysłowych. Pod lupę wzięto kilka kluczowych rynków dla tego segmentu (Polskę, Francję, Niemcy, Włochy, Austrię, Szwajcarię i Szwecję). Choć w 2022 roku odnotowano wzrosty w tej kategorii produktowej, w kolejnych latach dynamika wzrostu ma spadać. Wyniki segmentu zewnętrznych drzwi wejściowych w Niemczech też nie napawają optymizmem. Co prawda udało się utrzymać wzrost wartości tego segmentu, ale to tylko za sprawą podwyżek cen produktów, bo popyt spadł. Kurczy się też rynek stolarki w Szwajcarii.

Jak te wyniki odbijają się na rezultatach finansowych przedstawicieli branży? Sprawdziliśmy to na wynikach takich firm jak: MFO, Hella, Sanok Rubber. Nie omieszkaliśmy również opowiedzieć cudownie suchego suchara i omówić kilka innych tematów, którymi żyła branża.

Miłego słuchania/oglądania!

W Branżowisku rozmawiamy o branży stolarki budowlanej, analizujemy, wyciągamy wnioski i, mamy nadzieję, tworzymy nową przestrzeń do dyskusji na te tematy.


 

Zobacz również

Plusy, minusy #35 – Rynek okien we Francji w 2024 roku

Plusy, minusy #35 – Rynek okien we Francji w 2024 roku

W trzydziestym piątym odcinku podcastu Plusy, minusy rozmawiamy o francuskim rynku okien. Ponadto sprawdzamy czym kierują się kupujący osłony okienne, a także zaglądamy w wyniki sprzedażowe i finansowe G-U Polska.

Branżowisko #222 – Eko-Okna zmniejszają dług, „Pierwsze klucze” w 2026 roku?

Branżowisko #222 – Eko-Okna zmniejszają dług, „Pierwsze klucze” w 2026 roku?

W dwieście dwudziestym drugim odcinku podcastu "Branżowisko" Karol Klos omawia bieżące wydarzenia ze świata stolarki, w tym m.in. kwestie sprzedaży fabryk Eko-Okien oraz nowego programu wsparcia mieszkalnictwa.

„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?

„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?

Gościem „Cafe Branżowisko” jest Kamil Maliszewski z WeCanDoIt.social. Rozmawiamy o tym, jak prowadzić skuteczny marketing w branży stolarki.