178. odcinek podcastu Branżowisko został nagrany w Gliwicach, w specjalnej ciężarówce zaparkowanej pod siedzibą MACO Polska. Co w niej specjalnego? To mobilny showroom, w którym ten austriacki dostawca okuć prezentuje swoje nowości, w tym kilka światowych premier. MACO Truck odwiedzi 9 polskich miast, by pokazać klientom firmy nowe rozwiązania. Okazję do jego zwiedzenia będą mieli również uczestnicy Ogólnopolskiego Forum Stolarki, bo showroom będzie zaparkowany pod MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim w dniach 18-19 października. Ciężarówka MACO wyruszy także poza nasz kraj – ma odwiedzić 20 państw i 80 aż lokalizacji. Aleksandra Tęsiorowska, odpowiadająca za marketing MACO Polska opowiedziała nam więcej o tym przedsięwzięciu oraz, co najważniejsze, o nowych produktach tego dostawcy. Firma postanowiła m.in. zdefiniować na nowo okucia drzwiowe.
Ważnym tematem tego odcinka jest amerykański rynek remontowy. Okazuje się, że Amerykanie, w odróżnieniu od europejskich inwestorów, nie zamierzają powstrzymywać się z decyzjami dotyczącymi modernizacji swoich domów. Wręcz przeciwnie, planują wydać na ten cel w tym roku znacznie więcej niż w kilku poprzednich sezonach. Deklarują największe sumy od 2018 roku! To pokazuje, jak duży potencjał drzemie w rynku amerykańskim. Nie bez powodu będzie on jednym z tematów tegorocznego Ogólnopolskiego Forum Stolarki, w którym omówione zostaną nowe rynki i nowe szanse na nich dla polskiej branży stolarki.
Ponadto rozmawiamy o nowym trendzie wykreowanym przez producentów szkła. Na rynku pojawia się bowiem coraz więcej szyb, których proces produkcji ma w znacznym stopniu redukować ślad węglowy, w porównaniu do tradycyjnych metod wytwarzania. Takie rozwiązanie zaprezentowało AGC Glass Europe a na targach Glasstec 2022 mieliśmy okazję podziwiać tego typu produkt na stoisku Saint-Gobain.
Nie zabrakło też stałych elementów naszej audycji w postaci Krótkiego Przeglądu Ekonomicznego (tym razem omawiamy wyniki takich firm jak Mercor i Perfectdoor) i Stoll Street (czyli naszej zabawy w inwestowanie wirtualnego portfela w spółki giełdowe z naszej branży). Na koniec oczywiście suchar.
W Branżowisku rozmawiamy o branży stolarki budowlanej, analizujemy, wyciągamy wnioski i, mamy nadzieję, tworzymy nową przestrzeń do dyskusji na te tematy.
- Dołącz do grupy Branżowisko na Facebooku! Komentujmy, rozmawiajmy, inspirujmy się! Bardzo nam zależy, abyście współtworzyli z nami Branżowisko.
- Słuchaj nas na Spotify
- Słuchaj nas na Apple Podcasts
- Słuchaj nas na Google Podcasts
- Słuchaj nas na Spreaker
- Słuchaj nas w Empik Go
Tagi
audycjaeksportMACO Innovation Tourmaco polskaofsokuciaokucia budowlanepodcastpodcast BranżowiskoUSAZobacz również
Plusy, minusy #35 – Rynek okien we Francji w 2024 roku
W trzydziestym piątym odcinku podcastu Plusy, minusy rozmawiamy o francuskim rynku okien. Ponadto sprawdzamy czym kierują się kupujący osłony okienne, a także zaglądamy w wyniki sprzedażowe i finansowe G-U Polska.
Branżowisko #222 – Eko-Okna zmniejszają dług, „Pierwsze klucze” w 2026 roku?
W dwieście dwudziestym drugim odcinku podcastu "Branżowisko" Karol Klos omawia bieżące wydarzenia ze świata stolarki, w tym m.in. kwestie sprzedaży fabryk Eko-Okien oraz nowego programu wsparcia mieszkalnictwa.
„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?
Gościem „Cafe Branżowisko” jest Kamil Maliszewski z WeCanDoIt.social. Rozmawiamy o tym, jak prowadzić skuteczny marketing w branży stolarki.