Branżowisko #166 – Ekspansja Aliplastu. Pinus w szwedzkich rękach

Autor: |Data publikacji:

W tym odcinku podcastu Branżowisko rozmawiamy o firmie Aliplast, która ma ambitne plany rozwojowe i chce budować bliźniacze, względem lubelskiego zakładu, fabryki w poszczególnych krajach, dzięki czemu ograniczone zostaną potrzeby logistyczne, jak i spadnie poziom zużycia paliw kopalnych. Obecnie na tapecie jest projekt stworzenia takiego zakładu na południu Europy. Aliplast bis może powstać albo na południu Węgier albo w południowo-zachodniej Rumunii.

Drugi temat dotyczy firmy Pinus z Brzegu, która ma nowego właściciela. Bracia Smolarczykowie, założyciele i właściciele tego przedsiębiorstwa ogłosili, że po 30 latach działalności odsprzedali swoją spółkę szwedzkiej firmie Bergs Timber AB. To szwedzki producent i przetwórca drewna, spółka notowana na giełdzie w Sztokholmie od 1984 roku. Niedawno szwedzki koncern nabył łotewskiego producenta Byko-Lat, a teraz polskiego Pinusa.

Przy okazji zapowiadamy targi Fensterbau Frontale 2022. Jedna z czołowych europejskich imprez branży stolarki w końcu odbędzie się po czterech latach przerwy, wynikającej z pandemii koronawirusa. Już w dniach 12-15 lipca w Norymberdze spotkamy się z wieloma producentami i dostawcami, zobaczymy światowe premiery i nowe trendy.

W podcaście nie zabrakło też stałych elementów naszej audycji, czyli Krótkiego Przeglądu Ekonomicznego (omawiamy w nim wyniki firm Bergs Timber, Oknoplast i Grupy Mercor). W Stoll Street sprawdziliśmy z kolei, jak prezentowały się ubiegłotygodniowe notowania spółek z naszej branży na Giełdzie Papierów Wartościowych. Na sam koniec suchar.

Miłego słuchania/oglądania!

W Branżowisku rozmawiamy o branży stolarki budowlanej, analizujemy, wyciągamy wnioski i, mamy nadzieję, tworzymy nową przestrzeń do dyskusji na te tematy.


Zobacz również

„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?

„Cafe Branżowisko” #5: Jak skutecznie prowadzić marketing w branży stolarki okiennej?

Gościem „Cafe Branżowisko” jest Kamil Maliszewski z WeCanDoIt.social. Rozmawiamy o tym, jak prowadzić skuteczny marketing w branży stolarki.

PlusyMinusy #34 – Eksport stolarki do Stanów Zjednoczonych w 2024 roku

PlusyMinusy #34 – Eksport stolarki do Stanów Zjednoczonych w 2024 roku

Trzydziesty czwarty odcinek podcastu PlusyMinusy emitujemy tuż po XXXIV edycji Forum 100, więc naturalnie odcinek wprost nawiązuje do wydarzenia które odbyło się 8 kwietnia w Teatrze Powszechnym. Krótko podsumowujemy sobie tę imprezę, a także rozwijamy wątki eksportowe poruszane podczas spotkania.

Branżowisko #221 – Sezon targowy 2025 w branży stolarki budowlanej

Branżowisko #221 – Sezon targowy 2025 w branży stolarki budowlanej

W pierwszym kwartale 2025 roku gościliśmy na wszystkich najważniejszych wydarzeniach targowych dla branży stolarki. To dobry moment by podsumować ten czas. W tym odcinku Karol Klos dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat targów BAU, Budma, Dach Forum, a także zapowiada imprezy które czekają nas w kolejnych miesiącach w Kielcach i Nadarzynie.