Branża drzwi przeciwpożarowych zanotowała w Europie w zeszłym roku wzrost wartości obrotów. Jednocześnie spadły wolumeny sprzedaży.
W 2022 r. wartość obrotów w branży drzwi przeciwpożarowej wyniosła 3,77 mld euro. To wzrost w porównaniu z rokiem 2021, wówczas wartość sprzedaży wyniosła 3,5 mld euro. W tych danych zawarte są wyniki z Polski, Rumunii, Włoch, Niemiec, Szwajcarii, Austrii, Francji, Czech, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Belgii i Holandii. Wyniki ze sprzedaży zebrała i zaprezentowała firma Interconnection Consulting, agencja badająca rynek. Eksperci szacują, że wartość obrotów będzie rosła w kolejnych latach i w 2026 r. osiągnie 4,91 mld euro.

Największy udział w rynku europejskim mają drzwi o odporności ogniowej 30 min., wynosi on 66,8 proc. Na drugim miejscu znajduje się sprzedaż drzwi o odporności 60 min, tu udział w rynku wynosi 17,6 proc., na trzecim miejscu są drzwi o odporności 90 min, udział w rynku to 7,7 proc., podobnie jest z drzwiami o odporności 120 min, tu udział wynosi 7,8 proc. Jednocześnie eksperci podliczyli, że minionym roku spadła sprzedaż jednostek drzwiowych. Największy spadek odnotowany był w drzwiach o odporności 120 min – w porównaniu do roku 2021 wolumen sprzedaży jest niższy o 11,7 proc. natomiast o 8,4 proc. mniej sprzedanych było drzwi o odporności 60 min, z kolei o 6,6 proc. spadł wolumen sprzedaży drzwi o odporności 30 min, najmniej zaś bo o 5,1 proc. spadła sprzedaż jednostek drzwi o odporności 90 min.
Spadek wolumenu sprzedaży, to efekt ogólnie rosnących cen w przemyśle budowlanym, co sprawiało, że klienci częściowo wycofywali zamówienia.

Zobacz również
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.


