Branża budowlana wspiera sztukę

Autor: |Data publikacji:

Wiele firm z branży budowlanej jest sponsorami wydarzeń artystycznych. Formy wspierania artystów i lokalnych społeczności są różne.

Nowosądeckie Fakro podkreśla, że wspieranie kultury i sztuki jest wpisane w działalność firmy. Z końcem ubiegłego roku zakończyła się wystawa obrazów, będąca dopełnieniem projektu „Fakro – okno otwarte na sztukę”. W siedzibie firmy, która w ten sposób stała się filią Galerii IMO ze Starego Sącza, gościła po raz drugi wystawa obrazów. Powstały one podczas Międzynarodowego Pleneru Malarskiego.

Bogumiła Szczygelska, asystent zarządu ds. sponsoringu, powiedziała nam:

Fakro wspiera sztukę, ponieważ głęboko wierzymy w jej potencjał w rozwoju ludzkiej kreatywności, który ma przełożenie na wiele dziedzin życia, także na aplikowanie innowacyjnych rozwiązań zawartych w naszych produktach do energooszczędnych i komfortowych domów naszych klientów. Sztuka otwiera ludzi i, jak okno, umożliwia dobre spojrzenie na otaczającą rzeczywistość. Także w tym roku kontynuujemy współpracę w wydarzeniach teatralnych, muzycznych oraz tych, które stanowią syntezę wielu dziedzin.

Oknoplast For Art to z kolei projekt zrealizowany przez firmę po raz drugi. Chodzi o konkurs, który Oknoplast zrealizował wspólnie z krakowskim Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, którego jest mecenasem. Zadaniem artystów było wykonanie w dowolnej technice projektu pracy, której podłożem jest okno. Na konkurs nadesłano 211 prac z całej Europy, a fundatorem nagród był producent okien. Pokonkursową wystawę będzie można oglądać do 17 września.

Magdalena Cedro-Czubaj, szefowa marketingu firmy, wspomniała o tegorocznych planach:

– Sztandarowym projektem zrealizowanym w 2023 roku była druga edycja Oknoplast For Art. U schyłku 2024 ogłosimy również trzecią edycję tego zyskującego na popularności wyzwania dla artystów. Oczywiście nie zrezygnujemy z dotychczasowych działań, pozostaniemy mecenasem sztuki i będziemy wciąż wspierali działania mające na celu jej popularyzację oraz promocję.

Niezwykłą galerię stworzyła firma Klimas Wkręt-met. Jak podaje, projekt Klimas Art powstał z szacunku do drewna i fascynacji technologiami zamocowań. Są to obrazy przedstawiające klasyki malarstwa światowego, wykonane z wkrętów produkcji firmy. Powstało ich 20, a niektóre firma prezentuje podczas rozmaitych wydarzeń. Obrazy można zobaczyć na stronie galerii.

Również MS więcej niż Okna na początku roku zapewniło, że wspiera młodych artystów i angażuje się w rozwój i popularyzację sztuki. Dlatego po raz kolejny znajdzie się w gronie sponsorów Ogólnopolskiego Konkursu Plastyczno-Fotograficzno-Filmowego „Ja”, organizowanego przez Liceum Plastyczne Drzewniak w Słupsku.

Producenci stolarki wspierają również inne formy sztuki. OknoPlus już od kilku lat ma partnerstwo z Ogrodem Botanicznym Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Dawid Mickiewicz, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu poinformował nas:

W minionym sezonie sponsorowaliśmy dwa wydarzenia, które w ogrodzie miały miejsce. W zakresie planowania współpracy z kulturą w nadchodzącym czasie rozmawiamy bardziej ze światem filmowym i festiwalach filmowych. Niemniej jednak jesteśmy w gronie przyjaciół kultowego Teatru STU w Krakowie, Filharmonii Krakowskiej czy Opery Krakowskiej. Współpraca ma charakter ciągły w tych przypadkach.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".