Saint-Gobain podsumowało pierwsze półrocze. Francuski koncern zanotował wzrost sprzedaży o ponad 24 proc. w stosunku do minionego roku.
Saint-Gobain poinformował o wynikach za pierwsze sześć miesięcy roku. Firma jest zadowolona z danych, wzrosła sprzedaż – w tym półroczu wyniosła ona 22,13 mld euro w porównaniu do 17,76 mld euro w roku 2020 i 21,67 mld euro w 2019 r. Saint-Gobain podliczył, że wzrost organiczny wyniósł 11 proc. w stosunku do 2019 r. i 27 proc. w porównaniu do pierwszej połowy 2020 r. Bardzo dobre wyniki koncern odnotował w dochodzie operacyjnym – w pierwszym półroczu tego roku wyniósł on 2,37 mld euro w stosunku do 827 mln euro. Jest to wzrost na poziomie 187 proc. W 2019 r. dochód operacyjny wyniósł 1,63 mld euro i w porównaniu z 2021 r. wzrost jest o 45 proc.
Koncern podaje, że w Północnej Europie sprzedaż wzrosła o niemal 10 proc. w porównaniu do 2019 r. Ten dobry wynik to efekt dużej skali remontów, a także wysokiej marży . W Niemczech widać było dynamiczny rozwój na rynku budowlanym, szczególnie w budownictwie drewnianym. W Wielkiej Brytanii, w porównaniu do 2019 r. firma zanotowała dwucyfrowy wzrost w drugim kwartale. Silny wzrost notowany był także w Europie Wschodniej. Południowa Europa, Bliski Wschód oraz Afryka – tu wzrost był na poziomie 13 proc. w porównaniu z pierwszą połowa 2019 r.
Dobre wyniki Saint-Gobain miało także na rodzimym, francuskim rynku. Tu także widać było rozwój rynku remontowego. We Francji prace remontowe wspierane są przez program MaPrimeRénov’. Także Włosi korzystają ze wsparcia przy budowie nowych domów i przeprowadzaniu remontów, których celem jest poprawa efektywności energetycznej budynku. Dla inwestorów oferowane są ulgi podatkowe.
Grupa podjęła niedawno decyzję o budowie szóstego zakładu produkcji szkła płaskiego w Indiach. Ten zakład umożliwi Saint-Gobain zmniejszenie emisji CO2 o 25 proc. na metr kwadratowy szkła płaskiego, w szczególności dzięki odzyskowi ciepła, wykorzystaniu stłuczki szklanej pochodzącej z recyklingu oraz paneli słonecznych.
Saint-Gobain zakłada, że zamknie rok 2021 bardzo dużym wzrostem przychodów operacyjnych, które będą na rekordowym poziomie.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".