Termomodernizacja budynków oraz poprawa jakości powietrza to cel rządowego programu „Czyste Powietrze”. W jego ramach można otrzymać dofinansowanie nie tylko do wymiany okien i drzwi, ale też do kompleksowej termomodernizacji budynków jednorodzinnych. W ramach tzw. ścieżki bankowej można wnioskować jednocześnie o dotację i kredyt. Oferta Kredytu Czyste Powietrze dostępna jest w kilku polskich bankach. Pytanie, jak konkretnie wygląda ich zaangażowanie w promocję projektu i współpraca z dilerami z branży?
Mateusz Wojnar, menadżer ds. programów zrównoważonego rozwoju w banku BNP Paribas:
Współpracujemy z tysiącami sklepów i punktów sprzedaży z różnych branż, w tym z kluczowymi graczami na rynku OZE (Odnawialnych Źródeł Energii). Partnerzy handlowi banku oferują swoim klientom produkty, które wchodzą w zakres programu „Czyste Powietrze” i mają możliwość udzielenia Kredytu Czyste Powietrze, a zatem złożenia wniosku o dofinansowanie z tego programu . Drugim miejscem sprzedaży są placówki banku oferujące Kredyt Czyste Powietrze.
Czy współpraca dilerów z bankami jest korzystna?
Dilerzy branży stolarki mogą mieć jednak wątpliwości, czy jeśli przyprowadzą swojego klienta do banku, ten będzie w stanie odpowiednio zabezpieczyć ich interesy. Obawy te rozwiewa Tomasz Kamiński, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Partnerami Credit Agricole, mówiąc:
Partnerzy zajmujący się sprzedażą i montażem asortymentu objętego dotacjami programu Czyste Powietrze mogą zawrzeć z bankiem umowę o współpracy, na mocy której będą świadczyć usługi pośrednictwa finansowego w zakresie udzielania kredytów na finansowanie inwestycji. W ten sposób kompleksowa obsługa klienta wraz z przedstawieniem oferty kredytu realizowana jest w całości przez sprzedawcę, dzięki czemu ma on kontrolę nad całością tego procesu.
Ciekawe rozwiązanie dla sprzedawców stolarki przedstawia też Mateusz Wojnar, który w imieniu BNP Paribas proponuje następujący mechanizm:
Bank udostępnia system sprzedaży kredytu Czyste Powietrzy, który zawiera w sobie komponent składania wniosku o dofinansowanie z programu „Czyste Powietrze”, a także zapewnia szkolenia oraz wsparcie komunikacyjne. Sprzedawca okien wdraża produkt banku BNP Paribas do swojej sprzedaży, szkoli się z kwestii operacyjnych, wykonuje poprawnie wszystkie czynności wymagane w zakresie kredytu przez bank, a w zakresie programu „Czyste Powietrze” przez NFOŚiGW. Niezwykle ważne jest dla nas, aby sprzedawca okien potrafił kompleksowo ocenić potrzeby klientów w zakresie termomodernizacji.
Na etapie wypracowywania modelu współpracy w tym zakresie z partnerami jest Bank Ochrony Środowiska. Menedżerka zespołu Programów Pomocowych i Projektów Europejskich BOŚ zapewniła nas jednak, że po jego wypracowywaniu zostanie on również wykorzystany do nawiązania relacji w zakresie dystrybucji Kredytu Czyste Powietrze.
Banki deklarują współpracę ze sprzedawcami okien
Jak wynika z wypowiedzi przedstawicieli banków uczestniczących w programie „Czyste Powietrze”, są oni zaangażowani w projekt i deklarują pełną gotowość współpracy z dilerami stolarki otworowej. Jest to niewątpliwie dobra wiadomość, zważywszy na wagę tego rządowego programu, jego znaczenie dla środowiska, ale i dla branży stolarki.
Za chwilę rusza II etap działań Koalicji Termomodernizacji. Jednym z jego zadań będzie zbudowanie roboczych relacji pomiędzy bankami a dilerami – doradcami ds. dotacji w programie „Czyste Powietrze”. Szczegóły już wkrótce na stronie Koalicji.
Tagi
Bank Ochrony ŚrodowiskabankiBNP Paribasbranża stolarkiCredit Agricoledilerzy stolarkiKoalicja TermomodernizacjikredytOZEZobacz również
Konsultacje programu „Czyste Powietrze” z wykonawcami – zapowiedź najbliższych spotkań
WFOŚiGW organizują konsultacje programu „Czyste Powietrze” przed uruchomieniem jego kolejnej wersji. Sprawdź terminy spotkań z wykonawcami.
Nagrody „Buildera” dla przedstawicieli branży budowlanej
Nagrody „Buildera” są przyznawane co roku przedstawicielom branży budowlanej. Również tym honorowane zostały także firmy związane ze stolarką budowlaną.
Konkurs kalendarzy rozstrzygnięty! Poznaj zwycięzców
Zakończyła się siódma edycja naszego dorocznego konkursu na najlepsze kalendarze branży stolarki. Internauci wybrali zwycięzców poszczególnych kategorii. Konkurs kalendarzy - sprawdź wyniki!