Termomodernizacja budynków oraz poprawa jakości powietrza to cel rządowego programu „Czyste Powietrze”. W jego ramach można otrzymać dofinansowanie nie tylko do wymiany okien i drzwi, ale też do kompleksowej termomodernizacji budynków jednorodzinnych. W ramach tzw. ścieżki bankowej można wnioskować jednocześnie o dotację i kredyt. Oferta Kredytu Czyste Powietrze dostępna jest w kilku polskich bankach. Pytanie, jak konkretnie wygląda ich zaangażowanie w promocję projektu i współpraca z dilerami z branży?
Mateusz Wojnar, menadżer ds. programów zrównoważonego rozwoju w banku BNP Paribas:
Współpracujemy z tysiącami sklepów i punktów sprzedaży z różnych branż, w tym z kluczowymi graczami na rynku OZE (Odnawialnych Źródeł Energii). Partnerzy handlowi banku oferują swoim klientom produkty, które wchodzą w zakres programu „Czyste Powietrze” i mają możliwość udzielenia Kredytu Czyste Powietrze, a zatem złożenia wniosku o dofinansowanie z tego programu . Drugim miejscem sprzedaży są placówki banku oferujące Kredyt Czyste Powietrze.
Czy współpraca dilerów z bankami jest korzystna?
Dilerzy branży stolarki mogą mieć jednak wątpliwości, czy jeśli przyprowadzą swojego klienta do banku, ten będzie w stanie odpowiednio zabezpieczyć ich interesy. Obawy te rozwiewa Tomasz Kamiński, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Partnerami Credit Agricole, mówiąc:
Partnerzy zajmujący się sprzedażą i montażem asortymentu objętego dotacjami programu Czyste Powietrze mogą zawrzeć z bankiem umowę o współpracy, na mocy której będą świadczyć usługi pośrednictwa finansowego w zakresie udzielania kredytów na finansowanie inwestycji. W ten sposób kompleksowa obsługa klienta wraz z przedstawieniem oferty kredytu realizowana jest w całości przez sprzedawcę, dzięki czemu ma on kontrolę nad całością tego procesu.
Ciekawe rozwiązanie dla sprzedawców stolarki przedstawia też Mateusz Wojnar, który w imieniu BNP Paribas proponuje następujący mechanizm:
Bank udostępnia system sprzedaży kredytu Czyste Powietrzy, który zawiera w sobie komponent składania wniosku o dofinansowanie z programu „Czyste Powietrze”, a także zapewnia szkolenia oraz wsparcie komunikacyjne. Sprzedawca okien wdraża produkt banku BNP Paribas do swojej sprzedaży, szkoli się z kwestii operacyjnych, wykonuje poprawnie wszystkie czynności wymagane w zakresie kredytu przez bank, a w zakresie programu „Czyste Powietrze” przez NFOŚiGW. Niezwykle ważne jest dla nas, aby sprzedawca okien potrafił kompleksowo ocenić potrzeby klientów w zakresie termomodernizacji.
Na etapie wypracowywania modelu współpracy w tym zakresie z partnerami jest Bank Ochrony Środowiska. Menedżerka zespołu Programów Pomocowych i Projektów Europejskich BOŚ zapewniła nas jednak, że po jego wypracowywaniu zostanie on również wykorzystany do nawiązania relacji w zakresie dystrybucji Kredytu Czyste Powietrze.
Banki deklarują współpracę ze sprzedawcami okien
Jak wynika z wypowiedzi przedstawicieli banków uczestniczących w programie „Czyste Powietrze”, są oni zaangażowani w projekt i deklarują pełną gotowość współpracy z dilerami stolarki otworowej. Jest to niewątpliwie dobra wiadomość, zważywszy na wagę tego rządowego programu, jego znaczenie dla środowiska, ale i dla branży stolarki.
Za chwilę rusza II etap działań Koalicji Termomodernizacji. Jednym z jego zadań będzie zbudowanie roboczych relacji pomiędzy bankami a dilerami – doradcami ds. dotacji w programie „Czyste Powietrze”. Szczegóły już wkrótce na stronie Koalicji.
Tagi
Bank Ochrony ŚrodowiskabankiBNP Paribasbranża stolarkiCredit Agricoledilerzy stolarkiKoalicja TermomodernizacjikredytOZEZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".