Axor Industry planuje zakończyć ten rok wzrostem sprzedaży na poziomie 150 proc. Tak wysoka prognoza wynika z dużego popytu na okucia firmy w ostatnich miesiącach.
Axor Industry w tym roku jedynie w marcu zanotował spadek w przychodach ze sprzedaży – były one niższe o 20 proc. Jednak już w kolejnych miesiącach firma odnotowała wzrost wartości przychodów i to na poziomie ok. 100 proc. Jest to więc bardzo dobry okres dla Axora, dlatego firma zakłada, że cały rok zakończy wzrostem na poziomie 150 proc.
Dobre wyniki firmy w tym roku to efekt kilku zdarzeń. Jak przyznaje Eugeniusz Mazur z Axora, firma działa w Polsce od czterech lat. Dwa pierwsze lata były okresem budowania pozycji na rynku, rozpoznawalności marki, zdobywania klientów i ich zaufania. Obecny rok to czas, gdy firma już odczuwa efekty wcześniejszych działań marketingowych i zaczyna w dużych ilościach sprzedawać swoje okucia do stolarki.
W tym roku na wzrost przychodów Axora wpłynęła także pandemia. Wielu konkurencyjnych dostawców okuć na polskim rynku miało problemy z dostawami na czas. Wynikało to m.in. z powodu wstrzymania prac w części fabryk. Producenci okien szukali więc nowych dostawców i kierowali się do Axora. Firma pracowała cały czas i dostarczała okucia w terminie. Poza tym wyroby oferowane przez Axora są tańsze od konkurencyjnych i mają dość uniwersalną konstrukcję, co również stanowiło zaletę dla producenta.
Eugeniusz Mazur z Axor Industry ocenia, że jeśli chodzi o sytuację handlową firmy, będzie ona bardzo dobra także w przyszłym roku. Axor ma stałych klientów, zyskał w tym roku wielu nowych i spodziewa się, że pojawią się kolejni. Przedstawiciel firmy uważa, że trend szukania przez producentów tańszych komponentów do okien w przyszłym roku się utrzyma.
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.