Axor Industry planuje zakończyć ten rok wzrostem sprzedaży na poziomie 150 proc. Tak wysoka prognoza wynika z dużego popytu na okucia firmy w ostatnich miesiącach.
Axor Industry w tym roku jedynie w marcu zanotował spadek w przychodach ze sprzedaży – były one niższe o 20 proc. Jednak już w kolejnych miesiącach firma odnotowała wzrost wartości przychodów i to na poziomie ok. 100 proc. Jest to więc bardzo dobry okres dla Axora, dlatego firma zakłada, że cały rok zakończy wzrostem na poziomie 150 proc.
Dobre wyniki firmy w tym roku to efekt kilku zdarzeń. Jak przyznaje Eugeniusz Mazur z Axora, firma działa w Polsce od czterech lat. Dwa pierwsze lata były okresem budowania pozycji na rynku, rozpoznawalności marki, zdobywania klientów i ich zaufania. Obecny rok to czas, gdy firma już odczuwa efekty wcześniejszych działań marketingowych i zaczyna w dużych ilościach sprzedawać swoje okucia do stolarki.
W tym roku na wzrost przychodów Axora wpłynęła także pandemia. Wielu konkurencyjnych dostawców okuć na polskim rynku miało problemy z dostawami na czas. Wynikało to m.in. z powodu wstrzymania prac w części fabryk. Producenci okien szukali więc nowych dostawców i kierowali się do Axora. Firma pracowała cały czas i dostarczała okucia w terminie. Poza tym wyroby oferowane przez Axora są tańsze od konkurencyjnych i mają dość uniwersalną konstrukcję, co również stanowiło zaletę dla producenta.
Eugeniusz Mazur z Axor Industry ocenia, że jeśli chodzi o sytuację handlową firmy, będzie ona bardzo dobra także w przyszłym roku. Axor ma stałych klientów, zyskał w tym roku wielu nowych i spodziewa się, że pojawią się kolejni. Przedstawiciel firmy uważa, że trend szukania przez producentów tańszych komponentów do okien w przyszłym roku się utrzyma.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".