Dobre wieści płyną z Leszna, z Awiluxu – partnera premium firmy Schüco. Pomimo okresu pandemii producent ten zamyka rok 2020 niemal 20-proc. wzrostem, przekraczając nawet zakładany 100-milionowy poziom przychodów.
Tegoroczny sukces sprzedażowy Awiluxu opiera się na mocnym wzroście obrotów z dilerami krajowymi, spośród których niektórzy podwoili nawet swoje zamówienia w stosunku do roku minionego. Wzrosty odnotowano także w eksporcie, a dobrym prognostykiem na przyszłość jest tu pozyskanie kilkudziesięciu nowych partnerów. I chociaż sprzedaż zagraniczna Awiluxu dotyczy tradycyjnie rynku niemieckiego, to także na kontynencie amerykańskim kilkukrotnie wzrosła wartość odbiorów stolarki z Leszna.
Miniony rok, mimo swoich dołków, nie spowodował zmniejszenia liczebności kadry pracowniczej, przeciwnie, już w okresie letnim zatrudnienie tutaj wzrosło o 40 osób. Plany na przyszły rok przewidują dalszy nabór pracowników, a to mimo planów na zwiększenie automatyzacji w zakładzie. Firma będzie starała się ograniczać proste czynności wykonywane przez ludzi na rzecz robotów.
Planowana jest dalsza rozbudowa zakładu, zwiększenie przestrzeni produkcyjnej, a w efekcie zwiększenie mocy produkcyjnych i wielkości sprzedaży. Pomocne w osiągnięciu tego celu mogą być nowe produkty w ofercie wprowadzone już w tym sezonie. Liczy się tu na nową ofertę drzwi wejściowych Awidoor oraz nowy typ podnoszono-przesuwnych drzwi panoramicznych systemu Living. W tym roku wprowadzono również do portfolio firmy okna PCW Living82 z nakładką aluminiową oraz okna pasywne Living ALU Inside. Kierownictwo Awiluxu zapowiada także kolejne nowości, które będą wprowadzane już w sezonie 2021.
Jeśli chodzi o ofertę, to przygotowujemy pewne niespodzianki, o których będziemy informować w nadchodzących miesiącach. Z pewnością kolejny rok będzie czasem dalszego rozwoju i inwestowania w przyszłość firmy AWILUX. W nowym roku mam też nadzieję na zakończenie perturbacji związanych z pandemią i życzę wszystkim przedsiębiorcom dobrego klimatu do prowadzenia biznesu – podsumowuje Marek Sprengel, prezes AWILUX.
Tagi
Awidoorawiluxeksport do USAeksport okienkoronawirusnakładka aluminiowaokna tworzywowepandemiaSchucowyniki 2020Zobacz również
Dobra passa Oknoplastu na rynku francuskim
Po dobrych informacjach z Ochmanowa na temat bieżącej sprzedaży, po sukcesach we włoskim programie renowacji budynków, dobre wieści płyną też z rynku francuskiego. Tamtejszy oddział małopolskiej spółki wciąż notuje dobre wyniki sprzedażowe oraz rozbudowuje sieć partnerów Premium.
Bezpieczeństwo Pożarowe 4.0 od Mercora
Grupa Mercor, lider segmentu biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych, m.in. drzwi i klap dachowych, osiągnął w I kwartale br. przychody w wysokości niemal 137 mln zł i było to o 47 proc więcej niż w I kwartale 2021. Jeszcze lepszy i to aż o 222 proc. był wynik EBIT.
Włosi polubili plastikowe okna
W 2021 r. we Włoszech wzrosło o 16 proc. zużycie PCW w budownictwie. Ten wynik to wzrost popytu na plastikowe okna i drzwi.