Assa Abloy podsumowała miniony rok pod względem handlowym. Spółka podliczyła, że w minionym sezonie wzrost organiczny wyniósł 11 proc.
Assa Abloy podliczyła, że w 2021 roku spółka odnotowała sprzedaż w wysokości 95 mld koron szwedzkich (ok. 41,4 mld zł) w stosunku do 87,64 mld (ok. 38,19 mld zł) w roku 2020. Jest to wzrost o 8 proc., a organiczny wzrost wynosi 11 proc. Firma podała także, że akwizycje przyniosły 2 proc. wzrostu. Wartość EBIT w minionym roku wyniosła 14,18 mld koron (ok. 6,18 mld zł) w stosunku do 11,91 mld (ok. 5,19 mld zł) w roku 2020, spółka podaje że jest to 19-procentowy wzrost.
O skali działalności tego koncernu najlepiej mówią liczby. Roczna sprzedaż jest tu ponad 3-krotnie wyższa niż sprzedaż całego segmentu produkcji okien w Polsce, którego wartość CAB szacowało w roku 2020 na 11,1 mld zł.
Szwedzki koncern mierzył się w minionym roku z problemami, jakie dotykały całą branżę. Wyzwaniem były kwestie związane z łańcuchem dostaw i wprowadzane w wielu miejscach na świecie ograniczenia z powodu COVID-19. Jednak pozytywnie na wyniki, szczególnie w czwartym kwartale, wpłynęła m.in. odpowiednia realizacja cen przez firmę.
W 2021 r. kontynuowana była także strategia polegająca na przejęciach innych firm. W minionym sezonie udało się podpisać aż 15 umów, łączna wartość transakcji wyniosła 16 mld koron szwedzkich (niemal 7 mld zł). W tym okresie jednym z ważniejszych przejęć było włączenie w struktury Assa Abloy amerykańskiej firmy HHI. Zakończenie tej transakcji nastąpi w tym roku. W 2021 r. do szwedzkiej grupy dołączył także polski producent bram ppoż. – firma Małkowski-Martech. O tej transakcji pisaliśmy TUTAJ.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.