Assa Abloy zakończyła rok z 11-procentowym wzrostem

Autor: |Data publikacji:

Assa Abloy podsumowała miniony rok pod względem handlowym. Spółka podliczyła, że w minionym sezonie wzrost organiczny wyniósł 11 proc.

Assa Abloy podliczyła, że w 2021 roku spółka odnotowała sprzedaż w wysokości 95 mld koron szwedzkich (ok. 41,4 mld zł) w stosunku do 87,64 mld (ok. 38,19 mld zł) w roku 2020. Jest to wzrost o 8 proc., a organiczny wzrost wynosi 11 proc. Firma podała także, że akwizycje przyniosły 2 proc. wzrostu. Wartość EBIT w minionym roku wyniosła 14,18 mld koron (ok. 6,18 mld zł) w stosunku do 11,91 mld (ok. 5,19 mld zł) w roku 2020, spółka podaje że jest to 19-procentowy wzrost.

O skali działalności tego koncernu najlepiej mówią liczby. Roczna sprzedaż jest tu ponad 3-krotnie wyższa niż sprzedaż całego segmentu produkcji okien w Polsce, którego wartość CAB szacowało w roku 2020 na 11,1 mld zł.

Szwedzki koncern mierzył się w minionym roku z problemami, jakie dotykały całą branżę. Wyzwaniem były kwestie związane z łańcuchem dostaw i wprowadzane w wielu miejscach na świecie ograniczenia z powodu COVID-19. Jednak pozytywnie na wyniki, szczególnie w czwartym kwartale, wpłynęła m.in. odpowiednia realizacja cen przez firmę.

W 2021 r. kontynuowana była także strategia polegająca na przejęciach innych firm. W minionym sezonie udało się podpisać aż 15 umów, łączna wartość transakcji wyniosła 16 mld koron szwedzkich (niemal 7 mld zł). W tym okresie jednym z ważniejszych przejęć było włączenie w struktury Assa Abloy amerykańskiej firmy HHI. Zakończenie tej transakcji nastąpi w tym roku. W 2021 r. do szwedzkiej grupy dołączył także polski producent bram ppoż. – firma Małkowski-Martech. O tej transakcji pisaliśmy TUTAJ.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.