Assa Abloy w trzecim kwartale odnotowała dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży. Wyższy jest także zysk.
Assa Abloy poinformowała o wynikach handlowych z trzeciego kwartału. Przychody ze sprzedaży wyniosły 36,88 mld koron (ok. 14 mld zł) w porównaniu do 31,82 mld (ok. 12 mld zł) w roku ubiegłym, co oznacza wzrost o 16 proc. Z kolei zysk operacyjny EBIT wyniósł 5,77 mld koron (ok. 2,19 mld zł) w stosunku do 4,97 mld koron (ok. 1,89 mld zł), co daje wzrost także o 16 proc. Zarząd spółki jest zadowolony z tych wyników, bo osiągnięte zostały w okresie, w którym wciąż panuje trudna sytuacja na rynku budownictwa mieszkaniowego.
Według Nico Delvaux, prezesa Assa Abloy, na rynku budowlanym dostrzegalne są przede wszystkim dwie tendencje: zrównoważony rozwój i cyfryzacja. Wpływają one korzystnie na wyniki handlowe spółki obecnie, ale też będą przyczyniać się do jej rozwoju w przyszłości. Nico Devlaux przyznaje:
Istnieje coraz większe zapotrzebowanie na zrównoważone budynki. Napędza to zwiększony popyt na produkty i rozwiązania elektromechaniczne, ponieważ wspierają one zwiększoną wydajność i zrównoważony rozwój budynków. Nasze inwestycje w bardziej wydajne rozwiązania dostępowe wspierane przez Environmental Product Declarations pozwalają nam czerpać korzyści z tego trendu.
Assa Abloy wciąż się rozrasta, w trzecim kwartale podpisała aż 10 umów przejęcia. Do września przejęła 18 firm o łącznej rocznej sprzedaży wynoszącej 19 mld koron (ponad 7 mld zł). O ostatnich akwizycjach spółki możemy przeczytać m.in. TUTAJ.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.