Assa Abloy w trzecim kwartale odnotowała dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży. Wyższy jest także zysk.
Assa Abloy poinformowała o wynikach handlowych z trzeciego kwartału. Przychody ze sprzedaży wyniosły 36,88 mld koron (ok. 14 mld zł) w porównaniu do 31,82 mld (ok. 12 mld zł) w roku ubiegłym, co oznacza wzrost o 16 proc. Z kolei zysk operacyjny EBIT wyniósł 5,77 mld koron (ok. 2,19 mld zł) w stosunku do 4,97 mld koron (ok. 1,89 mld zł), co daje wzrost także o 16 proc. Zarząd spółki jest zadowolony z tych wyników, bo osiągnięte zostały w okresie, w którym wciąż panuje trudna sytuacja na rynku budownictwa mieszkaniowego.
Według Nico Delvaux, prezesa Assa Abloy, na rynku budowlanym dostrzegalne są przede wszystkim dwie tendencje: zrównoważony rozwój i cyfryzacja. Wpływają one korzystnie na wyniki handlowe spółki obecnie, ale też będą przyczyniać się do jej rozwoju w przyszłości. Nico Devlaux przyznaje:
Istnieje coraz większe zapotrzebowanie na zrównoważone budynki. Napędza to zwiększony popyt na produkty i rozwiązania elektromechaniczne, ponieważ wspierają one zwiększoną wydajność i zrównoważony rozwój budynków. Nasze inwestycje w bardziej wydajne rozwiązania dostępowe wspierane przez Environmental Product Declarations pozwalają nam czerpać korzyści z tego trendu.
Assa Abloy wciąż się rozrasta, w trzecim kwartale podpisała aż 10 umów przejęcia. Do września przejęła 18 firm o łącznej rocznej sprzedaży wynoszącej 19 mld koron (ponad 7 mld zł). O ostatnich akwizycjach spółki możemy przeczytać m.in. TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".