Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Autor: |Data publikacji:

Grupa Arbonia przedstawiła swoje plany, według których większa uwaga skierowana zostanie na działalność związaną z produkcją drzwi wewnętrznych. Ponadto grupa poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands.

Arbonia_Szpital w Zurichu

Szwajcarska firma specjalizująca się w segmencie klimatyzacji wnętrz, a także produkująca drzwi wewnętrzne przeznaczy ok. 200 mln euro na wzmocnienie działalności związanej z drzwiami. Grupa podkreśla, że ten segment ma być rozwijany organicznie i strategicznie poprzez przejęcia, aby w perspektywie średnioterminowej stała się ona liderem europejskiego rynku drzwi z drewna i szkła. W skład dywizji drzwiowej Grupy w tym momencie wchodzą Garant, Invado, Joro, Prüm i RWD Schlatter (drewno) oraz Baduscho, Kermi i Koralle (szkło)

W planach strategicznych Grupa Arbonia przewiduje osiągnięcie do roku 2028 sprzedaży na poziomie 900 mln franków szwajcarskich (ok. 919 mln euro) i marży EBITDA na poziomie 15 proc. Obecnie ma własne spółki handlowe oraz przedstawicieli i partnerów w ponad 70 krajach. Główne zakłady produkcyjne znajdują się w Szwajcarii, Niemczech, Czechach, Polsce, Serbii, Włoszech i Belgii.

Midea Electrics Netherlands jest spółką zależną chińskiej Grupy Midea, zaś uzgodniona kwota transakcji wynosi 760 mln euro. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku. Zakończenie kontraktu przewidywane jest na drugą połowę 2024 roku. Nabywca dywizji klimatu, Grupa Midea, opracowuje i produkuje wyroby dla klimatyzacji i techniki budowlanej, komponenty przemysłowe, a także z zakresu robotyki i automatyki. Zatrudnia ponad 190 tys. pracowników, a w 2023 roku osiągnęła sprzedaż na poziomie ok. 48 mld euro.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.