Arbonia ostrożnie podchodzi do drugiego półrocza

Autor: |Data publikacji:

Szwajcarska Arbonia po pierwszej połowie roku oceniła drugą jego część jako trudną do przewidzenia, jeśli chodzi o wyniki.

W pierwszej połowie 2023 r. Grupa Arbonia odnotowała spadek wolumenu w odniesieniu do wszystkich swoich produktów. W tym dywizja drzwi uzyskała 266 mln franków szwajcarskich, zaś HVAC (ogrzewanie, klimatyzacja, wentylacja) – 303 mln franków szwajcarskich. Wskaźnik EBIDTA w odniesieniu do drzwi spadł z 10,7 proc. w roku ubiegłym do 8 procent. Jak podaje firma, negatywny wpływ na tę sytuację miało zwłaszcza jednorazowe dodatkowe obciążenie kosztami energii.  Wzrosła natomiast EBIDTA w drugiej grupie produktów, z 8 do 9,4 procent.

Niepokój co do przyszłości

Zjawiska, które wpływały negatywnie na spółkę, zaczęły się w 2021 r. Były to m.in. rosnące koszty transportu czy materiałów do produkcji. Znaczenie miał również wzrost stóp procentowych oraz cen energii, a także – jak w przypadku światowej gospodarki – skutki wojny w Ukrainie. Mimo to przychody za rok 2022 były wyższe niż za wcześniejszy i wyniosły 1,2 mld franków szwajcarskich. Jednak wobec trudnej sytuacji Arbonia zdecydowała o podjęciu środków zaradczych, o czym można przeczytać TUTAJ.

Obecnie grupa działa na całym świecie za pośrednictwem własnych spółek handlowych, a także agencji i partnerów w ponad 70 krajach. Główne zakłady produkcyjne znajdują się w Szwajcarii, Niemczech, Czechach, Polsce, Serbii, Włoszech i Belgii. W Grupie Arbonia zatrudnionych jest łącznie ok. 6,5 tys. osób.

 

Arbonia kończy półrocze spadkiem sprzedaży

Zobacz również

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.