Szwajcarska Arbonia po pierwszej połowie roku oceniła drugą jego część jako trudną do przewidzenia, jeśli chodzi o wyniki.
W pierwszej połowie 2023 r. Grupa Arbonia odnotowała spadek wolumenu w odniesieniu do wszystkich swoich produktów. W tym dywizja drzwi uzyskała 266 mln franków szwajcarskich, zaś HVAC (ogrzewanie, klimatyzacja, wentylacja) – 303 mln franków szwajcarskich. Wskaźnik EBIDTA w odniesieniu do drzwi spadł z 10,7 proc. w roku ubiegłym do 8 procent. Jak podaje firma, negatywny wpływ na tę sytuację miało zwłaszcza jednorazowe dodatkowe obciążenie kosztami energii. Wzrosła natomiast EBIDTA w drugiej grupie produktów, z 8 do 9,4 procent.
Niepokój co do przyszłości
Zjawiska, które wpływały negatywnie na spółkę, zaczęły się w 2021 r. Były to m.in. rosnące koszty transportu czy materiałów do produkcji. Znaczenie miał również wzrost stóp procentowych oraz cen energii, a także – jak w przypadku światowej gospodarki – skutki wojny w Ukrainie. Mimo to przychody za rok 2022 były wyższe niż za wcześniejszy i wyniosły 1,2 mld franków szwajcarskich. Jednak wobec trudnej sytuacji Arbonia zdecydowała o podjęciu środków zaradczych, o czym można przeczytać TUTAJ.
Obecnie grupa działa na całym świecie za pośrednictwem własnych spółek handlowych, a także agencji i partnerów w ponad 70 krajach. Główne zakłady produkcyjne znajdują się w Szwajcarii, Niemczech, Czechach, Polsce, Serbii, Włoszech i Belgii. W Grupie Arbonia zatrudnionych jest łącznie ok. 6,5 tys. osób.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.