Szwajcarska Arbonia po pierwszej połowie roku oceniła drugą jego część jako trudną do przewidzenia, jeśli chodzi o wyniki.
W pierwszej połowie 2023 r. Grupa Arbonia odnotowała spadek wolumenu w odniesieniu do wszystkich swoich produktów. W tym dywizja drzwi uzyskała 266 mln franków szwajcarskich, zaś HVAC (ogrzewanie, klimatyzacja, wentylacja) – 303 mln franków szwajcarskich. Wskaźnik EBIDTA w odniesieniu do drzwi spadł z 10,7 proc. w roku ubiegłym do 8 procent. Jak podaje firma, negatywny wpływ na tę sytuację miało zwłaszcza jednorazowe dodatkowe obciążenie kosztami energii. Wzrosła natomiast EBIDTA w drugiej grupie produktów, z 8 do 9,4 procent.
Niepokój co do przyszłości
Zjawiska, które wpływały negatywnie na spółkę, zaczęły się w 2021 r. Były to m.in. rosnące koszty transportu czy materiałów do produkcji. Znaczenie miał również wzrost stóp procentowych oraz cen energii, a także – jak w przypadku światowej gospodarki – skutki wojny w Ukrainie. Mimo to przychody za rok 2022 były wyższe niż za wcześniejszy i wyniosły 1,2 mld franków szwajcarskich. Jednak wobec trudnej sytuacji Arbonia zdecydowała o podjęciu środków zaradczych, o czym można przeczytać TUTAJ.
Obecnie grupa działa na całym świecie za pośrednictwem własnych spółek handlowych, a także agencji i partnerów w ponad 70 krajach. Główne zakłady produkcyjne znajdują się w Szwajcarii, Niemczech, Czechach, Polsce, Serbii, Włoszech i Belgii. W Grupie Arbonia zatrudnionych jest łącznie ok. 6,5 tys. osób.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".