Arbonia kontynuuje przejęcia i wzmacnia dywizję drzwi

Autor: |Data publikacji:

Arbonia zgodnie z zapowiedzią kontynuuje strategię przejmowania firm. Obecnie grupa poszerzyła się o dwóch producentów drzwi, firmy Dimoldura oraz Lignis.

Szwajcarski dostawca stolarki podaje, że dzięki wspomnianym przejęciom rozszerza swój zasięg geograficzny na Europę Południowo-Zachodnią i Wschodnią i robi duży krok w stronę osiągnięcia pozycji lidera na rynku europejskim. O tej strategii i kwotach przeznaczonych na jej realizację można przeczytać TUTAJ.

csm_Arbonia

Dimoldura z siedzibą w Toledo w Hiszpanii jest w tym kraju liderem na rynku drewnianych drzwi wewnętrznych. Producent jest też aktywny w Portugalii i Francji. Zakłady produkcyjne w tych trzech krajach są w pełni zintegrowane. Firma w 2023 roku osiągnęła sprzedaż na poziomie ok. 120 mln euro. Organiczny wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich trzech lat wyniósł ponad 13 proc. rocznie.

Z kolei Lignis, mający siedzibę w miejscowości Koryčany w Czechach, oferuje gamę produktów, od drzwi standardowych po funkcjonalne z drewna i metalu. W zeszłym roku firma wygenerowała sprzedaż na poziomie ok. 14 mln euro, zaś organiczny wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich trzech lat wyniósł ponad 25 proc. r/r.

Claudius Moor, dyrektor generalny dywizji drzwi Grupy Arbonia, zauważa:

Dzięki dywersyfikacji naszych rynków końcowych na Europę Wschodnią i Południowo-Zachodnią wspólnie z Dimoldurą i Lignis robimy duży krok w kierunku opracowania i realizacji strategii Arbonia Doors: ewoluowania z firmy działającej głównie w Europie Środkowej w wiodącego na rynku, ogólnoeuropejskiego dostawcę pełnego asortymentu.

Grupa Arbonia wyznaczyła też kolejny kierunek rozwoju. Dywizja drzwi poszerza swoją obecność w branży kontraktowej i DIY. Jak podkreśla, działalność w branży DIY w całej Europie oddział prowadzi razem z polską firmą produkującą drzwi Arbonia Invado.

Zobacz również

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.