Arbonia zgodnie z zapowiedzią kontynuuje strategię przejmowania firm. Obecnie grupa poszerzyła się o dwóch producentów drzwi, firmy Dimoldura oraz Lignis.
Szwajcarski dostawca stolarki podaje, że dzięki wspomnianym przejęciom rozszerza swój zasięg geograficzny na Europę Południowo-Zachodnią i Wschodnią i robi duży krok w stronę osiągnięcia pozycji lidera na rynku europejskim. O tej strategii i kwotach przeznaczonych na jej realizację można przeczytać TUTAJ.
Dimoldura z siedzibą w Toledo w Hiszpanii jest w tym kraju liderem na rynku drewnianych drzwi wewnętrznych. Producent jest też aktywny w Portugalii i Francji. Zakłady produkcyjne w tych trzech krajach są w pełni zintegrowane. Firma w 2023 roku osiągnęła sprzedaż na poziomie ok. 120 mln euro. Organiczny wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich trzech lat wyniósł ponad 13 proc. rocznie.
Z kolei Lignis, mający siedzibę w miejscowości Koryčany w Czechach, oferuje gamę produktów, od drzwi standardowych po funkcjonalne z drewna i metalu. W zeszłym roku firma wygenerowała sprzedaż na poziomie ok. 14 mln euro, zaś organiczny wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich trzech lat wyniósł ponad 25 proc. r/r.
Claudius Moor, dyrektor generalny dywizji drzwi Grupy Arbonia, zauważa:
Dzięki dywersyfikacji naszych rynków końcowych na Europę Wschodnią i Południowo-Zachodnią wspólnie z Dimoldurą i Lignis robimy duży krok w kierunku opracowania i realizacji strategii Arbonia Doors: ewoluowania z firmy działającej głównie w Europie Środkowej w wiodącego na rynku, ogólnoeuropejskiego dostawcę pełnego asortymentu.
Grupa Arbonia wyznaczyła też kolejny kierunek rozwoju. Dywizja drzwi poszerza swoją obecność w branży kontraktowej i DIY. Jak podkreśla, działalność w branży DIY w całej Europie oddział prowadzi razem z polską firmą produkującą drzwi Arbonia Invado.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".