Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Red.: |Data publikacji:

Grupa Arbonia przedstawiła swoje plany, według których większa uwaga skierowana zostanie na działalność związaną z produkcją drzwi wewnętrznych. Ponadto grupa poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands.

Arbonia_Szpital w Zurichu

Szwajcarska firma specjalizująca się w segmencie klimatyzacji wnętrz, a także produkująca drzwi wewnętrzne przeznaczy ok. 200 mln euro na wzmocnienie działalności związanej z drzwiami. Grupa podkreśla, że ten segment ma być rozwijany organicznie i strategicznie poprzez przejęcia, aby w perspektywie średnioterminowej stała się ona liderem europejskiego rynku drzwi z drewna i szkła. W skład dywizji drzwiowej Grupy w tym momencie wchodzą Garant, Invado, Joro, Prüm i RWD Schlatter (drewno) oraz Baduscho, Kermi i Koralle (szkło)

W planach strategicznych Grupa Arbonia przewiduje osiągnięcie do roku 2028 sprzedaży na poziomie 900 mln franków szwajcarskich (ok. 919 mln euro) i marży EBITDA na poziomie 15 proc. Obecnie ma własne spółki handlowe oraz przedstawicieli i partnerów w ponad 70 krajach. Główne zakłady produkcyjne znajdują się w Szwajcarii, Niemczech, Czechach, Polsce, Serbii, Włoszech i Belgii.

Midea Electrics Netherlands jest spółką zależną chińskiej Grupy Midea, zaś uzgodniona kwota transakcji wynosi 760 mln euro. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku. Zakończenie kontraktu przewidywane jest na drugą połowę 2024 roku. Nabywca dywizji klimatu, Grupa Midea, opracowuje i produkuje wyroby dla klimatyzacji i techniki budowlanej, komponenty przemysłowe, a także z zakresu robotyki i automatyki. Zatrudnia ponad 190 tys. pracowników, a w 2023 roku osiągnęła sprzedaż na poziomie ok. 48 mld euro.

Zobacz również

Hydro spodziewa się wzrostu popytu pod koniec roku

Hydro spodziewa się wzrostu popytu pod koniec roku

Hydro podsumowało pierwszy kwartał 2024 r. Spółka odnotowała spadki w sprzedaży i zysku, ale wyniki są lepsze niż w czwartym kwartale 2023.

20 lat w UE – „Gdyby nie otwarcie wspólnego rynku, pozostalibyśmy firmą lokalną”

20 lat w UE – „Gdyby nie otwarcie wspólnego rynku, pozostalibyśmy firmą lokalną”

Pierwszego dnia maja świętowaliśmy 20-lecie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Z tej okazji w TVP 1 wyemitowano specjalne wydanie "Programu Informacyjnego", którego tematyką były korzyści z tego wynikające. W materiale przedstawionym w programie głos zabrali również przedsiębiorcy, w tym m.in. przedstawiciel firmy Drutex.

Nowe showroomy z rozwiązaniami polskich producentów

Nowe showroomy z rozwiązaniami polskich producentów

Marzec i kwiecień to okres, w którym polscy producenci intensywnie pracują nad swoimi showroomami. W ostatnim czasie o otwarciu nowych przestrzeni wystawowych informowali Aluprof, Budvar Centrum i Drutex.

1