Arbonia podsumowała pierwsze półrocze. Spółka odczuwa spadek aktywności budowlanej w Europie poprzez niższą sprzedaż m.in. drzwi.
Arbonia, do której należy m.in. polski producent drzwi Invado, podliczyła wyniki za pierwsze półrocze. To okres, w którym spółka odczuła spadek przychodów ze sprzedaży. Niższe były także w porównaniu z rokiem ubiegłym wolumeny sprzedanych produktów. Te wyniki spowodowane były przede wszystkim spadkiem aktywności budowlanej w Europie oraz negatywnym efektem kursu walut.
Przychody ze sprzedaży Arbonii w pierwszym półroczu wyniosły 570 mln franków, to spadek o 10 proc. w stosunku do roku 2022. W segmencie drzwi przychody za pierwsze półrocze wyniosły 265,6 mln franków w porównaniu do 284,2 mln franków w roku 2022. To spadek o ok. 6,5 proc.
Grupa Arbonia planuje wszcząć działania, które będą prowadzić do zmniejszenia kosztów. Firma zakłada redukcje zatrudnienia do 600 etatów do połowy 2024 r.,, działania powinny przynieść oszczędności w wysokości ok. 10-12 mln franków rocznie.
Szwajcarska Grupa zakłada, że druga połowa tego roku również będzie pełna wyzwań dla branży budowlanej. Jednak firma przewiduje, że w dłuższym okresie popyt na rynku budowlanym będzie rósł. Te prognozy wynikają z dużego zapotrzebowania w Europie na mieszkania socjalne, spodziewane odbicie w budownictwie nowych mieszkań oraz renowacji istniejących budynków i poprawa ich efektywności energetycznej.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.