Arbonia podsumowała pierwsze półrocze. Spółka odczuwa spadek aktywności budowlanej w Europie poprzez niższą sprzedaż m.in. drzwi.
Arbonia, do której należy m.in. polski producent drzwi Invado, podliczyła wyniki za pierwsze półrocze. To okres, w którym spółka odczuła spadek przychodów ze sprzedaży. Niższe były także w porównaniu z rokiem ubiegłym wolumeny sprzedanych produktów. Te wyniki spowodowane były przede wszystkim spadkiem aktywności budowlanej w Europie oraz negatywnym efektem kursu walut.
Przychody ze sprzedaży Arbonii w pierwszym półroczu wyniosły 570 mln franków, to spadek o 10 proc. w stosunku do roku 2022. W segmencie drzwi przychody za pierwsze półrocze wyniosły 265,6 mln franków w porównaniu do 284,2 mln franków w roku 2022. To spadek o ok. 6,5 proc.
Grupa Arbonia planuje wszcząć działania, które będą prowadzić do zmniejszenia kosztów. Firma zakłada redukcje zatrudnienia do 600 etatów do połowy 2024 r.,, działania powinny przynieść oszczędności w wysokości ok. 10-12 mln franków rocznie.
Szwajcarska Grupa zakłada, że druga połowa tego roku również będzie pełna wyzwań dla branży budowlanej. Jednak firma przewiduje, że w dłuższym okresie popyt na rynku budowlanym będzie rósł. Te prognozy wynikają z dużego zapotrzebowania w Europie na mieszkania socjalne, spodziewane odbicie w budownictwie nowych mieszkań oraz renowacji istniejących budynków i poprawa ich efektywności energetycznej.
Zobacz również
Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu
Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.
Arkadiusz Muś założy partię polityczną?
W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.