Arbonia podsumowała pierwsze półrocze. Spółka odczuwa spadek aktywności budowlanej w Europie poprzez niższą sprzedaż m.in. drzwi.
Arbonia, do której należy m.in. polski producent drzwi Invado, podliczyła wyniki za pierwsze półrocze. To okres, w którym spółka odczuła spadek przychodów ze sprzedaży. Niższe były także w porównaniu z rokiem ubiegłym wolumeny sprzedanych produktów. Te wyniki spowodowane były przede wszystkim spadkiem aktywności budowlanej w Europie oraz negatywnym efektem kursu walut.
Przychody ze sprzedaży Arbonii w pierwszym półroczu wyniosły 570 mln franków, to spadek o 10 proc. w stosunku do roku 2022. W segmencie drzwi przychody za pierwsze półrocze wyniosły 265,6 mln franków w porównaniu do 284,2 mln franków w roku 2022. To spadek o ok. 6,5 proc.
Grupa Arbonia planuje wszcząć działania, które będą prowadzić do zmniejszenia kosztów. Firma zakłada redukcje zatrudnienia do 600 etatów do połowy 2024 r.,, działania powinny przynieść oszczędności w wysokości ok. 10-12 mln franków rocznie.
Szwajcarska Grupa zakłada, że druga połowa tego roku również będzie pełna wyzwań dla branży budowlanej. Jednak firma przewiduje, że w dłuższym okresie popyt na rynku budowlanym będzie rósł. Te prognozy wynikają z dużego zapotrzebowania w Europie na mieszkania socjalne, spodziewane odbicie w budownictwie nowych mieszkań oraz renowacji istniejących budynków i poprawa ich efektywności energetycznej.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".