Arbonia podsumowała pierwsze półrocze. Spółka odczuwa spadek aktywności budowlanej w Europie poprzez niższą sprzedaż m.in. drzwi.
Arbonia, do której należy m.in. polski producent drzwi Invado, podliczyła wyniki za pierwsze półrocze. To okres, w którym spółka odczuła spadek przychodów ze sprzedaży. Niższe były także w porównaniu z rokiem ubiegłym wolumeny sprzedanych produktów. Te wyniki spowodowane były przede wszystkim spadkiem aktywności budowlanej w Europie oraz negatywnym efektem kursu walut.
Przychody ze sprzedaży Arbonii w pierwszym półroczu wyniosły 570 mln franków, to spadek o 10 proc. w stosunku do roku 2022. W segmencie drzwi przychody za pierwsze półrocze wyniosły 265,6 mln franków w porównaniu do 284,2 mln franków w roku 2022. To spadek o ok. 6,5 proc.
Grupa Arbonia planuje wszcząć działania, które będą prowadzić do zmniejszenia kosztów. Firma zakłada redukcje zatrudnienia do 600 etatów do połowy 2024 r.,, działania powinny przynieść oszczędności w wysokości ok. 10-12 mln franków rocznie.
Szwajcarska Grupa zakłada, że druga połowa tego roku również będzie pełna wyzwań dla branży budowlanej. Jednak firma przewiduje, że w dłuższym okresie popyt na rynku budowlanym będzie rósł. Te prognozy wynikają z dużego zapotrzebowania w Europie na mieszkania socjalne, spodziewane odbicie w budownictwie nowych mieszkań oraz renowacji istniejących budynków i poprawa ich efektywności energetycznej.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu
„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.
Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści
Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.
Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025
W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.