Analizy i opinie
Nowa strategia komunikacji
Jonasz Wiercioch, menedżer działu marketingu krakowskiego Oknoplastu, wyjawił na jednym z portali założenia nowej strategii komunikacji marketingowej tej firmy. Mówi w nim o tych założeniach, o nowej kreacji, ale też o przestarzałych sposobach komunikowania firm branży stolarki.
Czytaj dalejMamy duże zapasy magazynowe
Niedobór surowców oraz rosnące ich ceny to główne problemy, z jakimi zmierzyła się w tym roku polska branża stolarki. Jednym z wyzwań było pozyskiwanie szkła. Sprawdziliśmy w innej branży związanej ze szkłem, jak wyglądała kwestia zakupu tego surowca. Jak radą sobie inny? O tym w rozmowie z Robertem Tkaczem, prezesem firmy Proglas SA.
Czytaj dalejNie mamy wpływu na cenę aluminium
Tomasz Grela, szef Aluprofu twierdzi, że w sezonie 2022 ceny aluminium ustabilizują się, choć na wysokim poziomie, a z dostępnością profili nie powinno już być kłopotu. W jego opinii dalszy wzrost cen okien, drzwi czy fasad aluminiowych groziłby natomiast spadkiem popytu na nie, a to byłby scenariusz fatalny dla całej branży.
Czytaj dalejZielony Ład to nie tylko szanse dla stolarki
Piotr Stankiewicz, dyrektor Sieci Badawczej Łukasiewicz, udzielił wywiadu portalowi wnp.pl, w którym omawia założenia Europejskiego Zielonego Ładu i jego wpływ na gospodarkę. Wskazuje w nim na kompleksowość tego programu i jego wielostronny wpływ m.in. na branżę stolarki.
Czytaj dalejSygnalista – atut, wróg, czy tylko wyzwanie?
17 grudnia w życie wchodzi unijna dyrektywa o ochronie sygnalistów. Kim są sygnaliści i co w praktyce dla przedsiębiorców oznacza implementacja unijnej dyrektywy wyjaśnia w swoim felietonie doktor Zbigniew Mendel.
Czytaj dalejGdy pojawi się strach, zniknie popyt
Szanse i zagrożenia dla branży w 2022 roku, rosnące ceny surowców i maksymalna cena okna, na którą może sobie pozwolić inwestor – to tematy rozmowy z dr. Eckhardem Keillem, prezesem Roto Frank Holding AG.
Czytaj dalejWspółpraca z pokoleniem milenialsów
W naturze ludzkiej leży krytyczne nastawienie do kolejnego pokolenia. Zamiast narzekać warto pozytywnie spojrzeć na zachodzące wokół zmiany. Otwartość, znajomość języków, ideowość kontrastują z nawykami starszych roczników. Tacy są milenialsi, czyli osoby urodzone około 1990 roku.
Czytaj dalejKosztowne miejsca pracy
Ryszard Florek, właściciel i prezes zarządu Fakro, udzielił wywiadu tygodnikowi z Nowego Sącza, który zamieścił listę największych przedsiębiorstw tego regionu. W rozmowie prezes Fakro zwrócił uwagę na element który wyróżnia tą listę spośród innych: koszt utworzenia miejsca pracy.
Czytaj dalej