Amerykanie wydadzą w tym roku znacznie więcej na remonty domów

Autor: |Data publikacji:

Jak wynika z nowego badania Houzz & Home Study, dotyczącego trendów remontowych w USA, aktywność i wydatki związane z renowacją domów są najwyższe od 2018 roku.

W analizie wzięto pod uwagę odpowiedzi blisko 68 tys. respondentów. Badanie wykazało, że 55 proc. właścicieli dokonało renowacji swoich domów w 2021 roku, co stanowi wzrost o 2 proc. w porównaniu z ubiegłorocznym badaniem.  W Ubiegłym sezonie odnotowany 20-procentowy wzrost mediany wydatków na ten cel – wyniosła ona 18 tys. dolarów.

Osoby, które niedawno zakupiły swoje domy (stanowią ok. 10 proc. remontujących) wydały znacznie więcej na remonty. W ich przypadku mediana wyniosła 30 tys. dolarów. Z 10 do 9 proc. spadł z kolei odsetek osób, które wykonały remonty z myślą o odsprzedaży domu.

Co ciekawe, w 2022 roku 55 proc. właścicieli domów planuje remont. Rok wcześniej taki plan miało 56 proc. właścicieli domów. W nowej edycji badania najistotniejsza wydaje się jednak deklaracja ankietowanych, dotycząca środków, jakie chcą przeznaczyć na renowacje. Okazuje się bowiem, że po raz pierwszy od 2018 roku planowane wydatki znacznie wzrosły. W ciągu ostatnich trzech lat mediana wydatków wynosiła 10 tys. dolarów a w tym sezonie wzrosła do 15 tys. dolarów. Właściciele domów, którzy planują wysokobudżetowe modernizacje (10 proc. ankietowanych, który zadeklarowali najwyższe wydatki) planują wydać w tym sezonie 75 tys. dolarów na renowacje w porównaniu z 60 tys. w roku poprzednim.

Dane te po raz kolejny pokazują, że w rynku amerykańskim drzemie spory potencjał dla polskiej stolarki. Piszemy o tym we wrześniowym numerze miesięcznika Forum Branżowe w artykule „American dream?” oraz szerzej będziemy omawiać podczas Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2022, na które serdecznie zapraszamy (bilety oraz agenda dostępne są TUTAJ).

Jak wynika z wielu rozmów z producentami i dystrybutorami stolarki, w Polsce trend wydaje się odwrotny niż w USA i rynek remontowy charakteryzuje się mniejszym popytem niż wcześniej. Branża może poszukiwać szans na zmianę tego trendu, angażując się w pozyskiwanie dla klientów dotacji na termomodernizację budynków. O tej koncepcji na bieżąco informujemy na stronie dotacjenaokna.pl – zachęcamy do lektury i śledzenia  naszych mediów, by być na bieżąco z informacjami na ten temat.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".