Forum Branżowe - 09.2022

Chcesz zyskać dostęp do e-wydań? Zamów prenumeratę

GOŚĆ NUMERU, str. 4. Horyzont planowania

„Tym, co się powtarza w rozmo­wach z producentami (…) jest zde­cydowanie krótszy horyzont planowania. Naj­częściej nie są w stanie precyzyjnie przewidzieć przyszłości, nie tylko jeśli chodzi o popyt, ale także podaż. Nie wiedzą, czy nie będzie ogra­niczeń w dostępności komponentów, a także jak będą się kształtować ceny surowców czy komponentów, a tym samym produktów final­nych” – zdradza nam Piotr Niedziółka, dyrektor zarządzający firmy Teknos. Jak w takich realiach mogą sobie poradzić producenci stolarki, a jak radzi sobie firma Teknos? O tym przeczytają Państwo w naszym wywiadzie okładkowym. Polecamy!

GWIAZDA MIESIĄCA. Przegrody ppoż., str. 22. Ogień pod kontrolą

Jeżeli w budynku szaleje pożar, to trzeba go możliwie skutecznie ograniczyć, tak by pozostał tylko w niektórych obszarach, czyli strefach pożarowych. Takie działanie minimalizuje straty, a przede wszystkim daje czas na wyprowadzenie ludzi tam, gdzie nie ma ognia i temperatura nie przekracza rozsądnych wartości, czyli do miejsc ewakuacji. O tym, jaki rodzaj stolarki najlepiej powstrzymuje rozprzestrzenianie się ognia, w tekście Krzysztofa Spiechowicza.

OKNA I DRZWI, str. 24. Co nowego na poddaszu?

Okno dachowe to produkt, który musi spełniać specyficzne wymagania – doświetlać, ale nie pozwalać na zbytnie nagrzanie pomieszczeń, chronić przed utratą ciepła zimą, zapewniać wygodę obsługi i konserwacji, spełniać wymogi bezpieczeństwa. Oczekiwania klientów rosną, a w ślad za nimi idą nowe rozwiązania i technologie, które wiele firm wprowadza do swojej oferty. Niektóre z nich opisuje Grzegorz Kowalczyk.

OKNA I DRZWI, str. 26. Nie tylko okna i drzwi

Klient kupi to, co sprzedawca chce mu sprzedać – tak mówią o dobrych handlowcach eksperci. Czy ta zasada sprawdza się również w branży stolarki? Czy ludzie są zainteresowani także dodatkowym wyposażeniem okien czy drzwi? Handlowcy mają na ten temat różne zdanie, a zebrała je dla Państwa Magdalena Rocka.

OSŁONY I BRAMY, str. 30. Czy sprzedaż pergoli się opłaca?

Rynek pergoli notuje w ostatnim czasie dynamiczne wzrosty, które widoczne są nie tylko w Europie Zachodniej, ale też w wynikach wielu polskich producentów tego typu konstrukcji. Czy to ciekawa propozycja dla dystrybutorów stolarki na uzupełnienie swojej oferty? Na to pytanie stara się odpowiedzieć Paweł Gregorczyk.

OSŁONY I BRAMY, str. 34. Alternatywa dla klimatyzacji

W poszukiwaniu zielonej i taniej energii coraz częściej zwracamy się w kierunku instalacji solarnych. W ten sposób można zasilać m.in. osłony okienne. Więcej na temat tego rozwiązania pisze w swoim artykule Hanna Czerska.

FASADY, str. 37. Zeroemisyjne, ale czy na pewno?

Jako cywilizacja zaczynaliśmy całkiem dobrze. Budynki historyczne były wyposażane w niezwykle skuteczne systemy pasywnego chłodzenia, wentylacji i wydajnego ogrzewania, działały bez zużywania jakiegokolwiek paliwa lub wymagały jego minimalnych ilości. Jak jest teraz? Dowiedzą się Państwo tego z tekstu architekt Sylwii Melon-Szypulskiej.

DILER 2030, str. 44. Czy salony okienne muszą się zamykać?

Po kilkunastu latach ciągłych wzrostów sprzedaży okien i drzwi nadchodzą chude lata. Zmniejszenie liczby zamówień widać już dzisiaj, a kolejne miesiące pogłębią jeszcze ten proces. Jeśli nie zmienimy sposobu sprzedawania stolarki, rozpocznie się zamykanie punktów dilerskich.

ROK SZKŁA, str. 45. Hałasowi mówimy nie!

Dzisiaj, gdy na potrzeby mieszkaniowe czy biurowe zabudowuje się każdy wolny kawałek przestrzeni, także w pobliżu lotnisk, nadmiernie głośne dźwięki stają się bardzo uciążliwe. Można sobie jednak z tym poradzić, stosując szkło akustyczne. Jakie parametry ma takie szkło, wyjaśnia Anna Grocholska.

PRODUKCJA, str. 52. Eldorado dla firm

Kto stoi w miejscu, ten się cofa. Niby każdy to wie, ale nadal wiele firm zdaje się nie zauważać, że świat gna do przodu, a ich brak rozwoju powoduje, że zostają w tyle. Niestety, a może właśnie „stety”, chcąc w dzisiejszym świecie być na czele peletonu albo chociaż pozostać jego uczestnikiem, trzeba stawiać na rozwój. Na szczęście dróg mamy wiele. Jedną z nich będzie inwestycja w oprogramowanie typu ERP. Więcej na jego temat w tekście Zofii Ryhelskiej.

1