W Stanach Zjednoczonych rozpoczął urzędowanie nowy prezydent, Joe Biden. Za jego kadencji w następnych czterech latach planowane są zmiany istotne także dla branży stolarki otworowej.
Amerykańscy analitycy rynkowi przyjrzeli się dokładnie programowi nowego prezydenta. Zaproponował on zmiany w sektorze budowlanym, wpływające na branżę okien i drzwi. Były to propozycje głoszone w trakcie kampanii wyborczej. Podczas nowej prezydentury podejmowane będą działania, by zwiększyć wydajność zakładów produkcyjnych. Pojawią się zachęty w postaci na przykład niższych podatków, do inwestowania w nowe technologie. Zostaną także zaostrzone, ogólnie mówiąc, wymogi techniczne dotyczące produktów budowlanych wytworzonych w Ameryce.

Planowane są także inwestycje w domy mieszkalne, wartość tych inwestycji to ok. 640 mld dolarów. Przy budowie premiowane będą produkty trwałe i wydajne energetycznie, na czym szczególnie mogą skorzystać producenci nowoczesnych okien i drzwi. Jednym z pomysłów jest także wprowadzenie ulgi podatkowej w wysokości ok. 15 tys. dolarów przy zakupie pierwszego domu.
Nowy prezydent ogłosił także bardzo ambitne cele klimatyczne. Nie później, niż w 2050 r. Stany Zjednoczone mają korzystać w 100 proc. z tzw. czystej energii, a gospodarka tego kraju powinna być zeroemisyjna. Niezbędne do wprowadzenia tych celów będą zmiany w budownictwie, a kluczowym produktem na rynku mogą okazać się wydajne energetycznie okna i drzwi. Jeśli program Bidena zacznie być wprowadzany, to analitycy spodziewają się dużego wzrostu sprzedaży wysokiej jakości stolarki otworowej.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


