W Stanach Zjednoczonych rozpoczął urzędowanie nowy prezydent, Joe Biden. Za jego kadencji w następnych czterech latach planowane są zmiany istotne także dla branży stolarki otworowej.
Amerykańscy analitycy rynkowi przyjrzeli się dokładnie programowi nowego prezydenta. Zaproponował on zmiany w sektorze budowlanym, wpływające na branżę okien i drzwi. Były to propozycje głoszone w trakcie kampanii wyborczej. Podczas nowej prezydentury podejmowane będą działania, by zwiększyć wydajność zakładów produkcyjnych. Pojawią się zachęty w postaci na przykład niższych podatków, do inwestowania w nowe technologie. Zostaną także zaostrzone, ogólnie mówiąc, wymogi techniczne dotyczące produktów budowlanych wytworzonych w Ameryce.
Planowane są także inwestycje w domy mieszkalne, wartość tych inwestycji to ok. 640 mld dolarów. Przy budowie premiowane będą produkty trwałe i wydajne energetycznie, na czym szczególnie mogą skorzystać producenci nowoczesnych okien i drzwi. Jednym z pomysłów jest także wprowadzenie ulgi podatkowej w wysokości ok. 15 tys. dolarów przy zakupie pierwszego domu.
Nowy prezydent ogłosił także bardzo ambitne cele klimatyczne. Nie później, niż w 2050 r. Stany Zjednoczone mają korzystać w 100 proc. z tzw. czystej energii, a gospodarka tego kraju powinna być zeroemisyjna. Niezbędne do wprowadzenia tych celów będą zmiany w budownictwie, a kluczowym produktem na rynku mogą okazać się wydajne energetycznie okna i drzwi. Jeśli program Bidena zacznie być wprowadzany, to analitycy spodziewają się dużego wzrostu sprzedaży wysokiej jakości stolarki otworowej.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".