Aluron ze wzrostami i nowymi partnerami biznesowymi

Autor: |Data publikacji:

Aluron może zaliczyć pierwsze półrocze tego roku do bardzo udanych. Systemodawcy z Zawiercia udało się poprawić wyniki sprzedażowe i pozyskać wielu nowych partnerów biznesowych. Firma planuje też otwarcie showroomu w Warszawie.

Aluron zakończył okres od stycznia do czerwca 2022 roku wzrostem obrotów na poziomie 47 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W systemach budowlanych firma może pochwalić się wzrostem o 83 proc. Przychód w pierwszym półroczu wyniósł 89 mln zł.

Łukasz Kucharczyk, dyrektor handlowy Aluronu:

Wzrost kosztów surowcowych, energii, transportu czy pracy wpływa na zwiększenie cen wyrobów końcowych, a to w sposób oczywisty przekłada się na wzrost w realizowanym poziomie obrotów. Wolumen sprzedaży może się więc w rzeczywistości nie zmieniać i to dotyczy całej naszej branży. Z tego też powodu nie możemy analizować wzrostów wprost proporcjonalnie. Jeśli chodzi o Aluron, w ujętym okresie wypracowaliśmy podobny wynik finansowy, natomiast dokładne wyliczenia pozostawiamy na koniec roku.  

Co istotne, firmie udało się w pierwszym półroczu podjąć współpracę z kilkudziesięcioma nowymi partnerami biznesowymi. Według przedstawicieli Aluronu duża w tym zasługa wzmacniania i poszerzania oferty w zakresie systemów aluminiowych. Firma dostrzega jednak spowolnienie na rynku.

Łukasz Kucharczyk, dyrektor handlowy Aluronu:

Największe wzrosty odnotowaliśmy w sprzedaży nowoczesnych  systemów okienno-drzwiowych i przesuwnych typu HST. Pokazuje to, że najbardziej dynamicznie rozwija się segment budownictwa rezydencjonalnego. Z tego powodu to właśnie klienci indywidualni i firmy reeksportujące nasze wyroby znajdują się w centrum naszego zainteresowania. Dominujący w ubiegłych latach segment wielkokubaturowych obiektów przeżywa obecnie załamanie. Klienci realizują stare projekty, coraz więcej firm bierze udział w przetargach, których ilość zdecydowanie spadła. Wszystko to przekłada się na widoczny na rynku powrót do walki cenowej.

Choć sytuacja rynkowa przynosi nowe wyzwania, Aluron nie zamierza wstrzymywać się ze swoimi planami rozwojowymi. Jak już informowaliśmy pod koniec czerwca, firma ma duże plany inwestycyjne, obejmujące m.in. budowę nowej hali produkcyjno-magazynowej o powierzchni 17 tys. mkw., co znacznie zwiększy możliwości produkcyjne tego systemodawcy z Zawiercia. Ponadto Aluron już wkrótce planuje otwarcie nowego showroomu dla swoich partnerów, który będzie zlokalizowany w Warszawie.

 

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.