Aluron zaczął ten rok pracowicie. Firma poszerzyła właśnie ofertę o nowy system, prowadzić też będzie badania nad innowacyjnymi rozwiązaniami.
Aluron inwestuje w nowoczesne rozwiązania produktowe. Firma chce opracować technologię wypełnień aktywnych ActivPRO, przeznaczonych do fasadowych systemów aluminiowych. Wartość prac badawczych to ok. 4,5 mln zł. Przedsiębiorstwo w połowie 2020 roku wnioskowało o wsparcie projektu z funduszy unijnych w konkursie „Badania, rozwój i innowacje w przedsiębiorstwach”. Firma otrzymała pozytywną ocenę wniosku i otrzyma wsparcie w wysokości ponad 2,3 mln zł. Na początku lutego umowy na realizację projektów wręczył przedsiębiorcom wicemarszałek Województwa Ślaskiego i dyrektor Śląskiego Centrum Przedsiębiorczości.

Firma z Zawiercia wprowadziła także z początkiem roku nowy produkt na rynek. To system aluminiowy AS 110, przeznaczony do wytwarzania aluminiowych, pasywnych witryn, okien i drzwi balkonowych. System przeszedł pozytywnie certyfikację w Instytucie Passive House w Darmstadt. Współczynnik przenikania termicznego Uw wynosi 0,80 W/(m²K) dla pakietu szybowego o współczynniku Ug=0,7 W/(m²K). Taki wynik sprawia, że nowe rozwiązanie Aluronu jest produktem rekomendowanym do obiektów o wysokich wymaganiach termicznych, także do domów pasywnych.

Kryspin Baran, prezes zarządu Aluronu, podsumował także miniony rok pod względem handlowym.
Miniony rok nie należał do sprzyjających gospodarce. Jednak w podsumowaniu dla firmy Aluron był dobrym rokiem. Firma odnotował kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego.
Sytuacja związana z pandemią nie wpłynęła na ograniczenie mocy produkcyjnych dzięki temu utrzymaliśmy dotychczasowy stan zatrudnienia. W trosce o bezpieczeństwo pracowników wprowadziliśmy procedury sanitarne związane nie tylko z noszeniem maseczek, dezynfekcją rąk, zachowaniem dystansu, ale kilkukrotnym ozonowaniu pomieszczeń socjalnych w ciągu doby. Ponadto, wbrew niestabilnej sytuacji gospodarczej w kraju i na świecie, podjęliśmy decyzję o budowie kolejnej hali magazynowej, która została ukończona w II kwartale. To był rok trudnych i odważnych decyzji z punktu widzenia producenta, przedsiębiorcy i pracodawcy. Jednak dzisiaj z zadowoleniem patrzymy na wynik finansowy.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


