Aluron zaczął ten rok pracowicie. Firma poszerzyła właśnie ofertę o nowy system, prowadzić też będzie badania nad innowacyjnymi rozwiązaniami.
Aluron inwestuje w nowoczesne rozwiązania produktowe. Firma chce opracować technologię wypełnień aktywnych ActivPRO, przeznaczonych do fasadowych systemów aluminiowych. Wartość prac badawczych to ok. 4,5 mln zł. Przedsiębiorstwo w połowie 2020 roku wnioskowało o wsparcie projektu z funduszy unijnych w konkursie „Badania, rozwój i innowacje w przedsiębiorstwach”. Firma otrzymała pozytywną ocenę wniosku i otrzyma wsparcie w wysokości ponad 2,3 mln zł. Na początku lutego umowy na realizację projektów wręczył przedsiębiorcom wicemarszałek Województwa Ślaskiego i dyrektor Śląskiego Centrum Przedsiębiorczości.
Firma z Zawiercia wprowadziła także z początkiem roku nowy produkt na rynek. To system aluminiowy AS 110, przeznaczony do wytwarzania aluminiowych, pasywnych witryn, okien i drzwi balkonowych. System przeszedł pozytywnie certyfikację w Instytucie Passive House w Darmstadt. Współczynnik przenikania termicznego Uw wynosi 0,80 W/(m²K) dla pakietu szybowego o współczynniku Ug=0,7 W/(m²K). Taki wynik sprawia, że nowe rozwiązanie Aluronu jest produktem rekomendowanym do obiektów o wysokich wymaganiach termicznych, także do domów pasywnych.
Kryspin Baran, prezes zarządu Aluronu, podsumował także miniony rok pod względem handlowym.
Miniony rok nie należał do sprzyjających gospodarce. Jednak w podsumowaniu dla firmy Aluron był dobrym rokiem. Firma odnotował kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego.
Sytuacja związana z pandemią nie wpłynęła na ograniczenie mocy produkcyjnych dzięki temu utrzymaliśmy dotychczasowy stan zatrudnienia. W trosce o bezpieczeństwo pracowników wprowadziliśmy procedury sanitarne związane nie tylko z noszeniem maseczek, dezynfekcją rąk, zachowaniem dystansu, ale kilkukrotnym ozonowaniu pomieszczeń socjalnych w ciągu doby. Ponadto, wbrew niestabilnej sytuacji gospodarczej w kraju i na świecie, podjęliśmy decyzję o budowie kolejnej hali magazynowej, która została ukończona w II kwartale. To był rok trudnych i odważnych decyzji z punktu widzenia producenta, przedsiębiorcy i pracodawcy. Jednak dzisiaj z zadowoleniem patrzymy na wynik finansowy.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".