Aluprof w światowej czołówce

Autor: MR |Data publikacji: 2019-06-12

Aluprof jest jedną z firm, która pojawia się ostatnio w raportach międzynarodowych agencji badawczych. Wymieniają one producenta systemów aluminiowych z Bielska Białej w grupie najbardziej liczących się firm na świecie.

Jeden z tych raportów, to Aluminium Window Profile Market Outlook 2019-2024. Jest on przygotowany przez Decision Database. Znajdują się tam opisy najważniejszych graczy w branży systemów aluminiowych do okien, prognozy dotyczące trendów, czy popytu do 2024 r. Firmy wymienione w raporcie, jak oceniają analitycy, pozostaną ważnymi podmiotami przez następne dekady.

Największym rynkiem okiennych systemów aluminiowych są Chiny. Jeśli chodzi zaś o Europę, to kontynent ma udział w wysokości 14,12 proc. w światowej sprzedaży aluminium, a Północna Ameryka: 11,43 proc. Jeśli chodzi o produkty, to od kilku lat na świecie odnotowuje się spadek cen. Jest to spowodowane rosnącą konkurencją, a ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, także ze względu na wchodzenie na rynek nowych firm z Państwa Środka.

Aluprof dostarcza swoje systemy m.in. do budowy drapaczy chmur w Nowym Jorku.

W następnych pięciu latach rynek okien aluminiowych będzie się rozwijał. Jego globalna wartość w 2019 wyniesie 5,22 mld dolarów, natomiast w 2024 będzie to kwota 6,2 mld dolarów. W grupie największych graczy systemów okiennych znajduje się wspomniany Aluprof, ale w czołówce pojawiają się Sapa, Schüco, Ykk czy Alcoa. Przeważają tu amerykańskie i chińskie koncerny.

Inny zaś raport, to zaktualizowany pod koniec maja Global Stick Curtain Wall Market Research Report 2012-2024. Tu zaś opisane są najpopularniejsze rodzaje produktów, które przeważają na rynkach regionalnych. Chodzi tu o fasady. Wśród wymienianych w raporcie firm mamy także Aluprof, ale też firmę Wiśniowski. Raport opracowała agencja Bio Portfolio.

Zobacz również

Oknoplast wypuszcza na rynek Prismatic

Oknoplast wypuszcza na rynek Prismatic

Oknoplast w połowie lipca wypuści na rynek nowe,premierowe okno - Prismatic. Od 17 czerwca rozpoczęła się kampania reklamowa promująca nowe okno.

Inwido: rosną przychody z e-commerce

Inwido: rosną przychody z e-commerce

Inwido ze Szwecji, właściciel m.in. Sokółki, zanotowało w pierwszych trzech miesiącach wzrost sprzedazy o 4 proc. W kanale e-commerce wzrost był o 33 proc.

Warema kupuje Anwis

Warema kupuje Anwis

Warema podpisała umowę kupna 100 proc. udziałów firmy Anwis z Włocławka. W ciągu najbliższych 6 miesięcy Anwis będzie należał do Waremy.