Otoczenie rynkowe i silna presja cenowa spowodowały, że po I półroczu Aluprof musiał obniżyć ceny swojej oferty. Teraz będzie sprzedawał taniej, ale ma nadzieję, że więcej.
 Marek Majchrzak, dyrektor sprzedaży krajowej Aluprofu, poinformował o obniżce cen na oferowane przez spółkę systemy i akcesoria. Od 1 lipca obowiązuje nowy cennik, w którym cenę profili izolowanych termicznie obniżono o 6,5 proc., a akcesoriów systemowych o 3 proc. Jednocześnie do 30 września obowiązuje promocja „Oszczędzanie przez zasłanianie”, w której zastosowano dodatkowy 10-procentowy rabat na żaluzje fasadowe SkyFlow i 7-procentowy na pergole MB-OpenSky 120 i 140. Jak zapewnił dyr. Majchrzak: „uważnie obserwujemy i analizujemy ceny surowców oraz trendy na rynku. Zapewniamy, że nadal będziemy monitorować sytuację i reagować w sposób, który będzie utrzymywał naszych klientów na pozycji konkurencyjnej względem rynku”.
Marek Majchrzak, dyrektor sprzedaży krajowej Aluprofu, poinformował o obniżce cen na oferowane przez spółkę systemy i akcesoria. Od 1 lipca obowiązuje nowy cennik, w którym cenę profili izolowanych termicznie obniżono o 6,5 proc., a akcesoriów systemowych o 3 proc. Jednocześnie do 30 września obowiązuje promocja „Oszczędzanie przez zasłanianie”, w której zastosowano dodatkowy 10-procentowy rabat na żaluzje fasadowe SkyFlow i 7-procentowy na pergole MB-OpenSky 120 i 140. Jak zapewnił dyr. Majchrzak: „uważnie obserwujemy i analizujemy ceny surowców oraz trendy na rynku. Zapewniamy, że nadal będziemy monitorować sytuację i reagować w sposób, który będzie utrzymywał naszych klientów na pozycji konkurencyjnej względem rynku”.
Tomasz Grela, prezes zarządu Aluprof, spodziewa się, że sprzedaż w jego segmencie powinna być wyższa w drugim półroczu w porównaniu z analogicznym okresem roku 2022, a obecne obniżki skomentował następująco:

Lipiec to pierwszy miesiąc, gdy musieliśmy ogłosić obniżkę cenników od 3 proc. do 6 proc. – trzeba więc liczyć się z niższą marżą, którą będziemy starali się nadrabiać wyższym wolumenem. (..) Na korektę wskazywała cena aluminium i USD (…) , a także zachowanie konkurencji, która widząc kurczący się rynek, również tymi cenami gra. (…) Wydaje się, że wrzesień-październik będziemy obserwować efekt tych obniżek.
Zobacz również
Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood w Rusocinie
W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.


