Ambitne plany na kolejny sezon zaprezentował Aluprof: przychody przekroczą wartość 2,35 mld zł, a nakłady inwestycyjne sięgną 165 mln zł. Firma zainwestuje m.in. w produkcję zespoleń szybowych.
Lider segmentu systemów aluminiowych, Aluprof z siedzibą w Bielsku-Białej, zakończy IV kwartał przychodami o 15 proc. wyższymi niż przed rokiem. Cały rok 2021 zamknie wynikiem sprzedażowym w wysokości niemal 2 mld złotych. Znane są również plany spółki na kolejny sezon. Na ostatniej konferencji prasowej Grupy Kęty poinformowano, że dla Aluprofu planowane są na rok 2022 przychody w wysokości 2,35 mld zł i będzie to o 19 proc. więcej niż w mijającym właśnie roku. Plan ten przyjęto przy założeniach, że cena aluminium w przyszłym roku wzrośnie o 11 proc. do średniej wartości 2750 USD/tonę, premia wlewkowa wyniesie 1450 USD/tonę (wzrost o 137 proc.!), a średni kurs dolara krążyć będzie wokół 3,80 złotego.
Plany inwestycyjne Segmentu Systemów Aluminiowych Grupy Kęty, któremu przewodzi Aluprof, osiągną w przyszłym roku wartość 165 mln zł i jest to 1/3 przyszłorocznych nakładów inwestycyjnych całej Grupy. Inwestycje Aluprofu obejmą rozwój kompleksu produkcyjno-magazynowego w Złotowie, nowe linie do lakierowania oraz linię do produkcji zespoleń szybowych, co jest zupełnie nową informacją. Tomasz Grela, prezes Aluprofu komentuje: „Pokusiliśmy się o inwestycję w linię do produkcji szkła ogniowego. Mamy nadzieję, że we wrześniu, październiku pierwsza sprzedaż będzie możliwa„.
Tagi
AluprofGrupa Kętyinwestycjelinia lakierniczaprognozy 2022szkło ogniochronneszyby zespoloneTomasz GrelaZobacz również
Producenci okien dachowych na Dach Forum 2025
W tym miesiącu w centrum uwagi było monachijskie BAU, ale nie była to jedyna impreza targowa z udziałem firm branży stolarki. Targi Dach Forum były okazją dla producentów okien dachowych na dotarcie do nieco innej grupy interesariuszy. W newsie galeria zdjęć z tego wydarzenia.
Branża stolarki po raz kolejny wsparła WOŚP
W niedzielę 26 stycznia odbędzie się finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jest to już 33. edycja tej wielkiej akcji charytatywnej. Jak co roku biorą w niej udział również firmy z branży stolarki.
Presstour dziennikarzy po fabryce SOMFY Polska
W dniach 15-16 stycznia dziennikarze z Polski oraz Czech uczestniczyli w presstourze zorganizowanym przez Somfy Polska. Uczestniczy spotkania mieli okazję obserwować proces produkcyjny, nie zabrakło też rozmów na temat innowacji oraz zrównoważonego rozwoju.