Ambitne plany na kolejny sezon zaprezentował Aluprof: przychody przekroczą wartość 2,35 mld zł, a nakłady inwestycyjne sięgną 165 mln zł. Firma zainwestuje m.in. w produkcję zespoleń szybowych.
Lider segmentu systemów aluminiowych, Aluprof z siedzibą w Bielsku-Białej, zakończy IV kwartał przychodami o 15 proc. wyższymi niż przed rokiem. Cały rok 2021 zamknie wynikiem sprzedażowym w wysokości niemal 2 mld złotych. Znane są również plany spółki na kolejny sezon. Na ostatniej konferencji prasowej Grupy Kęty poinformowano, że dla Aluprofu planowane są na rok 2022 przychody w wysokości 2,35 mld zł i będzie to o 19 proc. więcej niż w mijającym właśnie roku. Plan ten przyjęto przy założeniach, że cena aluminium w przyszłym roku wzrośnie o 11 proc. do średniej wartości 2750 USD/tonę, premia wlewkowa wyniesie 1450 USD/tonę (wzrost o 137 proc.!), a średni kurs dolara krążyć będzie wokół 3,80 złotego.
Plany inwestycyjne Segmentu Systemów Aluminiowych Grupy Kęty, któremu przewodzi Aluprof, osiągną w przyszłym roku wartość 165 mln zł i jest to 1/3 przyszłorocznych nakładów inwestycyjnych całej Grupy. Inwestycje Aluprofu obejmą rozwój kompleksu produkcyjno-magazynowego w Złotowie, nowe linie do lakierowania oraz linię do produkcji zespoleń szybowych, co jest zupełnie nową informacją. Tomasz Grela, prezes Aluprofu komentuje: „Pokusiliśmy się o inwestycję w linię do produkcji szkła ogniowego. Mamy nadzieję, że we wrześniu, październiku pierwsza sprzedaż będzie możliwa„.
Tagi
AluprofGrupa Kętyinwestycjelinia lakierniczaprognozy 2022szkło ogniochronneszyby zespoloneTomasz GrelaZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".