Aluplast Polska, lider segmentu systemów PCW w Polsce, sięgnie w tym roku granicy miliarda złotych przychodu. Christian Voicu, który obchodzi w tym roku 30-lecie pracy dla tej firmy, ujawnił w rozmowie z Forum Branżowym, że przychody przekroczą wartość 200 mln euro, a więc to czy sięgną miliarda zł zależeć będzie już tylko od kursu złotego.
Aluplast zakładał na ten rok 20-procentowy wzrost wartości sprzedaży, jednak nadzwyczajna koniunktura spowodowała, że ilości ubiegłoroczne przekroczone zostaną tu o 30 proc. W sezonie 2021 spółka indeksowała ceny swoich systemów w zależności od sytuacji zaopatrzeniowej, a w sumie, jak szacuje, wzrost ceny jej produktów wyniósł w całym roku nieco ponad 20 proc. Suma wzrostu cen i sprzedawanych ilości spowodowała, że tegoroczna wartość sprzedaży będzie o 40 proc. wyższa od tej z roku 2020.

W kolejnym sezonie szef Aluplastu nie spodziewa się jakichś radykalnych zmian na rynku, a wręcz sygnalizuje, że kłopoty z dostępnością surowca PCWbędą jeszcze trwały. To także może mieć wpływ na jakieś zwyżki cen surowca. Niezależnie jednak od tego największy w Polsce systemodawca PCW zakłada na sezon 2022 wzrost swojej sprzedaży o 20 proc., co oznacza, że może przekroczyć w obrotach wartość 1,2 mld zł.
Sprzyjać temu będzie nowa fabryka Aluplastu w Nagradowicach, gdzie w bieżącym roku funkcjonował już magazyn o powierzchni 17 tys. mkw. Obecnie na ukończeniu są tu prace budowlane nowej hali produkcyjnej, w której w połowie roku ma zostać uruchomionych 16 nowych linii do ekstruzji profili. Do końca roku 2022 przeniesione tu zostaną z Poznania 34 „stare” ekstrudery, co oznacza, że Aluplast dysponować będzie w nowym zakładzie 50 liniami do ekstruzji. W rok 2023 systemodawca z Wielkopolski wejdzie z mocami produkcyjnymi o połowę niemal większymi niż w roku 2021. Można się więc spodziewać, że jego plany sprzedażowe przekroczą wówczas wartość 300 mln euro i będą zapewne blisko wartości 1,5 mld zł.
Całość rozmowy z szefem Aluplastu przeczytać można w najnowszym, listopadowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Dostępny w prenumeracie.
Zobacz również
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)
Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.


