Abakus tworzy nowy brand o nazwie Alu in. W ramach wyodrębnionej w strukturach firmy marki oferowana będzie stolarka aluminiowa oparta na systemach Aluprof i Schüco. Planowane są dwie linie produktowe: Alu Industrial Aluprof oraz Alu Intuitive Schüco.
Alu in ma być marką kojarzoną z luksusem, oferującym asortyment premium. Produkty w większej mierze mają trafiać na eksport. Stolarka PCW nadal oferowana będzie pod szyldem Abakusa i obecna będzie zarówno w kraju, jak i poza granicami Polski.
Jak podkreśla w rozmowie z nami przedstawicielka firmy, stolarkę Abakus można było nabyć jedynie u dystrybutorów. Produkty Alu in także także można nabyć tą drogą, ale będzie można także skorzystać z indywidualnej obsługi bezpośrednio u producenta. Klienci VIP będą mogli liczyć na indywidualne wsparcie konsultanta i zespołu projektowego na czas realizacji zlecenia. Alu in realizuje zamówienie od A do Z oferując projekt, montaż i serwis
Pierwsze wzmianki o planowanym brandzie pojawiły się już we wrześniu 2020 r., a na łamach Forum Branżowego zapowiadaliśmy już nowości spod szyldu Alu in. Na oficjalny start marki czekaliśmy jednak do teraz.

Kamil Grodecki, prezes marki Alu in:
W obu przypadkach [w przypadku linii Industrial Aluprof oraz Alu Intuitive Schüco – przyp. red.] klient wybiera produkty ultranowoczesne. Są to najnowszej generacji aluminiowe okna, drzwi zewnętrzne i tarasowe, systemy przesuwne, ściany szklane, fasady, ogrody zimowe oraz systemy przeciwpożarowe i oddymiające. Wyróżniają się nie tylko designem, ale i komfortową funkcjonalnością. Spełniają normy budownictwa pasywnego, wykazują najwyższe wskaźniki izolacyjności termicznej, akustycznej, szczelności, obciążenia wiatrem czy odporności na włamanie. Wśród nich są systemy termiczne, z wbudowanymi żaluzjami, ukrytym skrzydłem, panoramiczne przeszklenia zapewniające nieograniczoną widoczność, eleganckie oranżeria czy atestowane systemy ewakuacyjne, przeciwpożarowe o pełnej odporności ogniowej.
Jak zdradziła nam przedstawicielka marketingu firmy, miniony rok Abakus zalicza do bardzo udanych pod kątem sprzedażowym. Rekordowy w skali roku sukces promocji zimowej był zaskoczeniem dla samych sprzedawców. Nasza rozmówczyni podkreśla, że na wysoką sprzedaż w ramach akcji zimowej miała wpływ oferowana klientom możliwość zaplanowania montażu zakupionej stolarki na miesiące wiosenne oraz wsparcie marketingowe i kampania informacyjna wokół akcji. Już niebawem na rynku pojawi się nowość Abakusa opracowana we współpracy z Rehau. Póki co szczegóły nie są jeszcze znane.
Zobacz również
MADE Expo 2025: innowacja i zrównoważony rozwój
Targi MADE Expo 2025 odbędą się w dniach 19–22 listopada 2025 roku, w centrum wystawienniczym Fiera Milano Rho w Mediolanie. "Forum Branżowe" objęło patronat medialny nad tym wydarzeniem.
Grzegorz Białczak w zarządzie Invado, rozpoczęło się Arbonia Next2025
Rozpoczęły się dwutygodniowe targi Arbonia Next2025, w których Grupa prezentuje swoje rozwiązania dostawcom, dystrybutorom oraz klientom. Tuż przed wydarzeniem Grzegorz Białczak, zarządzający Arbonią w Europie Środkowo-Wschodniej, został członkiem zarządu Invado.
Lista 100 najbogatszych Polaków
Miesięcznik "Forbes" opublikował w ostatnim czasie ranking "Lista 100 najbogatszych Polaków 2025”. Znajdują się na niej również osoby ze świata stolarki.