Aliplast zamontował właśnie na dachach swoich zakładów bardzo dużą instalację fotowoltaiczną. Jej moc wynosi 2,5 MW.
Aliplast zakończył inwestycję w zapowiadaną przez siebie „największą, klejoną instalację fotowoltaiczną w Polsce”. Zamontowana jest ona na powierzchni 40 tys. mkw., a moc farmy wynosi 2,5 MW. Składa się na nią 19 falowników o mocy 125 kW, 4500 modułów fotowoltaicznych ważących 123 tony. Natomiast konstrukcja waży 65 ton.
Uroczyste uruchomienie instalacji odbyło się 16 kwietnia w obecności m.in. Krzysztofa Żuka, prezydenta Lublina. Czerwoną szarfę przecięli prezydent miasta, a także Jan Kidaj, prezes zarządu Aliplast Polska oraz Tomasz Ćwiek, dyrektor inwestycyjny Aliplastu.
Budowa instalacji zaczęła się w czerwcu ubiegłego roku i podzielona była na etapy. Firma wówczas wyceniała wartość inwestycji na 7,5 mln zł. O przebiegu prac pisaliśmy TUTAJ. Inwestycja ma pomóc firmie m.in. w realizacji celu, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej. Już od pewnego czasu Aliplast jest niemal samowystarczalny, jeśli chodzi o zużycie wody. Do procesów produkcyjnych wykorzystywana jest deszczówka pozyskiwana z dachów fabryki. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ. Aliplast należy do największych firm w województwie lubelskim. W 2022 r. Aliplast Extrusion osiągnął przychody w wysokości 945,6 mln zł, zysk netto to 70,5 mln zł. Z kolei Aliplast miał osiągnął przychody wynoszące 709,1 mln zł i zysk netto 145,1 mln zł.
Zobacz również
Nowe showroomy z rozwiązaniami polskich producentów
Marzec i kwiecień to okres, w którym polscy producenci intensywnie pracują nad swoimi showroomami. W ostatnim czasie o otwarciu nowych przestrzeni wystawowych informowali Aluprof, Budvar Centrum i Drutex.
Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn
Polscy producenci wyrobów z drewna, m.in. stolarki kupili w zeszłym roku maszyny włoskie o wartości ponad 107 mln euro, to wzrost o 35 proc.
Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał
Assa Abloy podliczyła pierwszy kwartał, spółka odnotowała wzrost sprzedaży o 6 proc. Widzi też popyt na bezpieczne systemy wejściowe.