Lubelski Aliplast liczy w tym roku na kolejny, tym razem jednocyfrowy, wzrost przychodów. Głównie dzięki stabilnym zamówieniom na stolarkę oraz wzrostowi zamówień na fotowoltaikę. W związku z tym w Lublinie podjęto decyzje o kontynuowaniu procesów inwestycyjnych.

Jeszcze w październiku lubelski Aliplast zakończy inwestycję w nową halę magazynową o powierzchni 1700 mkw., która po odbiorach technicznych już w grudniu będzie zagospodarowana. W przyszłym roku o 7,5 tys. mkw. rozbudowany zostanie zakład produkcyjny, a pod jego koniec uruchomiona będzie kolejna, czwarta już prasa 7-calowa. Rozpocznie się również budowa nowej lakierni z funkcją clean roomu do obróbki blach aluminiowych i elementów giętych. To ciąg dalszy bogatego programu inwestycyjnego Aliplastu, który tylko w ciągu ostatnich 2 lat pochłonął już ponad 100 mln zł.
Lubelski systemodawca, który szacuje, że ma 30 proc. polskiego rynku systemów aluminiowych, działa w trzech segmentach: poza budownictwem jest to jeszcze przemysł samochodowy (zabudowy) oraz segment fotowoltaiki (konstrukcje nośne). Pomimo niewielkiego spadku zamówień z automotive, bardzo stabilnie spływały one w tym roku z budownictwa, a rekordowo wręcz z fotowoltaiki. Dzięki temu, mimo wiosennych obaw o wyniki, kierownictwo firmy przewiduje, że tegoroczna ogólna sprzedaż będzie nawet o 5-6 proc. wyższa od ubiegłorocznej. Przypomnijmy, że w roku 2019 spółki Aliplastu uzyskały łącznie przychody w granicach 680 mln zł. Niemal 1/3 tej wartości wpłynęła z eksportu i to już nie tylko do krajów europejskich, ale też zza Oceanu.

Mówiąc o budownictwie prezes Jan Kidaj (na zdjęciu obok) twierdzi, że „to branża, która chyba najmocniej oparła się spowolnieniu gospodarki. Wystarczy przejechać się po Polsce i zobaczyć, że osiedla mieszkaniowe, siedziby firmy czy centrów logistycznych rosną aż miło. W przypadku tej branży można mówić o bardzo mocnej stabilizacji, ale jeśli chodzi o przemysł związany z rynkiem energii odnawialnej, mamy do czynienia ze wzrostem. I to dość szybkim”. Przykład Aliplastu jest kolejnym potwierdzeniem, że segmentowi stolarki może być całkiem blisko do segmentu energii odnawialnej, a jej dynamiczny wzrost może być również udziałem naszych firm. O możliwym mariażu stolarki z fotowoltaiką pisaliśmy w artykule poniżej:
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


