Aliplast rośnie dzięki fotowoltaice?

Autor: |Data publikacji:

Lubelski Aliplast liczy w tym roku na kolejny, tym razem jednocyfrowy, wzrost przychodów. Głównie dzięki stabilnym zamówieniom na stolarkę oraz wzrostowi zamówień na fotowoltaikę. W związku z tym w Lublinie podjęto decyzje o kontynuowaniu procesów inwestycyjnych.

Jeszcze w październiku lubelski Aliplast zakończy inwestycję w nową halę magazynową o powierzchni 1700 mkw., która po odbiorach technicznych już w grudniu będzie zagospodarowana. W przyszłym roku o 7,5 tys. mkw. rozbudowany zostanie zakład produkcyjny, a pod jego koniec uruchomiona będzie kolejna, czwarta już prasa 7-calowa. Rozpocznie się również budowa nowej lakierni z funkcją clean roomu do obróbki blach aluminiowych i elementów giętych. To ciąg dalszy bogatego programu inwestycyjnego Aliplastu, który tylko w ciągu ostatnich 2 lat pochłonął już ponad 100 mln zł.

Lubelski systemodawca, który szacuje, że ma 30 proc. polskiego rynku systemów aluminiowych, działa w trzech segmentach: poza budownictwem jest to jeszcze przemysł samochodowy (zabudowy) oraz segment fotowoltaiki (konstrukcje nośne). Pomimo niewielkiego spadku zamówień z automotive, bardzo stabilnie spływały one w tym roku z budownictwa, a rekordowo wręcz z fotowoltaiki. Dzięki temu, mimo wiosennych obaw o wyniki, kierownictwo firmy przewiduje, że tegoroczna ogólna sprzedaż będzie nawet o 5-6 proc. wyższa od ubiegłorocznej. Przypomnijmy, że w roku 2019 spółki Aliplastu uzyskały łącznie przychody w granicach 680 mln zł. Niemal 1/3 tej wartości wpłynęła z eksportu i to już nie tylko do krajów europejskich, ale też zza Oceanu.

Mówiąc o budownictwie prezes Jan Kidaj (na zdjęciu obok) twierdzi, że „to branża, która chyba najmocniej oparła się spowolnieniu gospodarki. Wystarczy przejechać się po Polsce i zobaczyć, że osiedla mieszkaniowe, siedziby firmy czy centrów logistycznych rosną aż miło. W przypadku tej branży można mówić o bardzo mocnej stabilizacji, ale jeśli chodzi o przemysł związany z rynkiem energii odnawialnej, mamy do czynienia ze wzrostem. I to dość szybkim”. Przykład Aliplastu jest kolejnym potwierdzeniem, że segmentowi stolarki może być całkiem blisko do segmentu energii odnawialnej, a jej dynamiczny wzrost może być również udziałem naszych firm. O możliwym mariażu stolarki z fotowoltaiką pisaliśmy w artykule poniżej:

Fotowoltaika dla salonów okiennych

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.