Akzo Nobel podsumował pierwszy kwartał tego roku. Spółka odnotowała w tym okresie 12 procentowy wzrost sprzedaży.
Akzo Nobel zakończył pierwszy kwartał tego roku wynikiem ze sprzedaży w wysokości 2,52 mld euro, w porównaniu do 2,26 w roku 2021. Jest to wzrost o 12 proc. Natomiast zysk operacyjny w pierwszym kwartale bieżącego roku wyniósł 232 mln euro w stosunku do 303 mln w roku 2021, co jest wynikiem niższym o 23 proc. Akzo Nobel przyznaje, że podnosił ceny na swoje produkty ze względu na rosnące koszty surowców, ale też frachtów. Cena transportu morskiego była wyższa o 334 mln euro w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 r.
Spółka przyznaje, że na początku tego roku wzrosła niepewność na rynkach w związku z nałożeniem na Rosję sankcji oraz ponownym pojawieniem się w Chinach COVID-19. Występują także ograniczenia w dostawach na rynkach w Ameryce Północnej. Jednak mimo tych przeciwności, firma zamierza osiągnąć swój zamierzony wynik EBITDA w wysokości 2 mld euro w 2023 r.
Akzo Nobel odniósł się także do swojej obecności w Rosji. Przed wojną rynek rosyjski stanowił 2 proc. udziału w przychodach spółki, firma współpracowała z 640 pracownikami na terenie Federacji Rosyjskiej. Obecnie działalność w segmencie powłok dla przemysłu lotniczego oraz nowe inwestycje i działania marketingowe została zawieszona. Spółka informuje, że w wyniku sankcji unijnych większość jej działalności w Rosji w zakresie powłok jest zawieszona, a pozostała część rosyjskiej działalności będzie prowadzona lokalnie.
Akzo Nobel informuje:
Codziennie oceniamy sytuację i może się zdarzyć, że w najbliższych miesiącach wstrzymana zostanie większa część działalności w Rosji, zwłaszcza ze względu na praktyczne trudności związane z dostawami surowców w Rosji.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.