Akzo Nobel ze wzrostem sprzedaży w pierwszym kwartale

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel podsumował pierwszy kwartał tego roku. Spółka odnotowała w tym okresie 12 procentowy wzrost sprzedaży.

Akzo Nobel zakończył pierwszy kwartał tego roku wynikiem ze sprzedaży w wysokości 2,52 mld euro, w porównaniu do 2,26 w roku 2021. Jest to wzrost o 12 proc. Natomiast zysk operacyjny w pierwszym kwartale bieżącego roku wyniósł 232 mln euro w stosunku do 303 mln w roku 2021, co jest wynikiem niższym o 23 proc. Akzo Nobel przyznaje, że podnosił ceny na swoje produkty ze względu na rosnące koszty surowców, ale też frachtów. Cena transportu morskiego była wyższa o 334 mln euro w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 r.

Spółka przyznaje, że na początku tego roku wzrosła niepewność na rynkach w związku z nałożeniem na Rosję sankcji oraz ponownym pojawieniem się w Chinach COVID-19. Występują także ograniczenia w dostawach na rynkach w Ameryce Północnej. Jednak mimo tych przeciwności, firma zamierza osiągnąć swój zamierzony wynik EBITDA w wysokości 2 mld euro w 2023 r.

Akzo Nobel odniósł się także do swojej obecności w Rosji. Przed wojną rynek rosyjski stanowił 2 proc. udziału w przychodach spółki, firma współpracowała z 640 pracownikami na terenie Federacji Rosyjskiej. Obecnie działalność w segmencie powłok dla przemysłu lotniczego oraz nowe inwestycje i działania marketingowe została zawieszona. Spółka informuje, że w wyniku sankcji unijnych większość jej działalności w Rosji w zakresie powłok jest zawieszona, a pozostała część rosyjskiej działalności będzie prowadzona lokalnie.

Akzo Nobel informuje:

Codziennie oceniamy sytuację i może się zdarzyć, że w najbliższych miesiącach wstrzymana zostanie większa część działalności w Rosji, zwłaszcza ze względu na praktyczne trudności związane z dostawami surowców w Rosji.

 

Zobacz również

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.