Akzo Nobel zakończył rok wysokim zyskiem

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel wypracował solidne wyniki w minionym roku. Wyjątkowo wysokie okazały się zyski.

Akzo Nobel, międzynarodowy koncern produkujący farby i lakiery z siedzibą w Amsterdamie w Holandii, podał wyniki finansowe za miniony rok. Przychody w tym okresie wyniosły 10,66 mld euro i były o 2 proc. niższe w stosunku do 10,84 mld euro w roku 2022. Z kolei znacząco wyższy, bo aż o 45 proc. był zysk operacyjny, w zakończonym roku wyniósł on 1,02 mld w porównaniu do 708 mln w rok wcześniej.

Zarząd spółki przyznaje, że w minionym roku wyraźnie poprawiły się wyniki. Wolumen sprzedaży ustabilizował się, z wyższą sprzedażą na wielu rynkach. Także znacząco wzrósł zysk, udało się to osiągnąć dzięki utrzymaniu stabilnych cen oraz pierwszym spadkom cen surowców do produkcji.

Greg Poux-Guillaume, prezes Akzo Nobel komentuje:

Wchodzimy w 2024 r. z dobrą dynamiką i spodziewamy się powrotu do rosnących wolumenów, zapewniając jednocześnie dalszy wzrost marży i zysków. Naszym celem jest osiągnięcie skorygowanej EBITDA w wysokości od 1,50 do 1,65 miliarda euro za rok 2024 w oparciu o aktualne warunki rynkowe.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".