Akzo Nobel zakończył rok wysokim zyskiem

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel wypracował solidne wyniki w minionym roku. Wyjątkowo wysokie okazały się zyski.

Akzo Nobel, międzynarodowy koncern produkujący farby i lakiery z siedzibą w Amsterdamie w Holandii, podał wyniki finansowe za miniony rok. Przychody w tym okresie wyniosły 10,66 mld euro i były o 2 proc. niższe w stosunku do 10,84 mld euro w roku 2022. Z kolei znacząco wyższy, bo aż o 45 proc. był zysk operacyjny, w zakończonym roku wyniósł on 1,02 mld w porównaniu do 708 mln w rok wcześniej.

Zarząd spółki przyznaje, że w minionym roku wyraźnie poprawiły się wyniki. Wolumen sprzedaży ustabilizował się, z wyższą sprzedażą na wielu rynkach. Także znacząco wzrósł zysk, udało się to osiągnąć dzięki utrzymaniu stabilnych cen oraz pierwszym spadkom cen surowców do produkcji.

Greg Poux-Guillaume, prezes Akzo Nobel komentuje:

Wchodzimy w 2024 r. z dobrą dynamiką i spodziewamy się powrotu do rosnących wolumenów, zapewniając jednocześnie dalszy wzrost marży i zysków. Naszym celem jest osiągnięcie skorygowanej EBITDA w wysokości od 1,50 do 1,65 miliarda euro za rok 2024 w oparciu o aktualne warunki rynkowe.

Zobacz również

Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu

„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.

Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści

Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści

Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.

Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025

Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025

W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.