Akzo Nobel z dużym wzrostem zysku

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel podsumował trzeci kwartał. To okres, który spółka kończy wzrostem zysków, przy niewielkim spadku przychodów ze sprzedaży.

Globalny dostawca farb i lakierów podliczył wyniki za trzeci kwartał tego roku. Osiągnął przychody w wysokości 2,74 mld euro, co jest porównywalną kwotą do roku biegłego, wówczas przychody wyniosły 2,86 mld euro. Spadek o 4 proc. spółka tłumaczy niekorzystnymi kursami wymiany waluty. Bardzo dobre wyniki odnotowała, jeśli chodzi o zysk operacyjny. W tym roku wyniósł on 354 mln euro w porównaniu do 168 mln w trzecim kwartale w 2022 r.

Akzo Nobel

Te wyniki są odbiciem m.in. spadających cen surowców do produkcji, mimo niekorzystnego dla spółki kursu walut. Akzo Nobel nie odnotował też wzrostu wolumenu sprzedaży swoich produktów. Jeśli chodzi o prognozę na czwarty kwartał, to wciąż spodziewa się niepewności w skali makroekonomicznej, co może negatywnie wpływać na popyt i wolumen sprzedaży. Firma zamierza koncentrować się w kolejnych miesiącach m.in. na redukcji kosztów. Z kolei spadająca inflacja i ceny surowców będą miały korzystny wpływ na rentowność spółki.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".