Akzo Nobel podsumował trzeci kwartał. To okres, który spółka kończy wzrostem zysków, przy niewielkim spadku przychodów ze sprzedaży.
Globalny dostawca farb i lakierów podliczył wyniki za trzeci kwartał tego roku. Osiągnął przychody w wysokości 2,74 mld euro, co jest porównywalną kwotą do roku biegłego, wówczas przychody wyniosły 2,86 mld euro. Spadek o 4 proc. spółka tłumaczy niekorzystnymi kursami wymiany waluty. Bardzo dobre wyniki odnotowała, jeśli chodzi o zysk operacyjny. W tym roku wyniósł on 354 mln euro w porównaniu do 168 mln w trzecim kwartale w 2022 r.
Te wyniki są odbiciem m.in. spadających cen surowców do produkcji, mimo niekorzystnego dla spółki kursu walut. Akzo Nobel nie odnotował też wzrostu wolumenu sprzedaży swoich produktów. Jeśli chodzi o prognozę na czwarty kwartał, to wciąż spodziewa się niepewności w skali makroekonomicznej, co może negatywnie wpływać na popyt i wolumen sprzedaży. Firma zamierza koncentrować się w kolejnych miesiącach m.in. na redukcji kosztów. Z kolei spadająca inflacja i ceny surowców będą miały korzystny wpływ na rentowność spółki.
Zobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.