Akzo Nobel podsumował trzeci kwartał. To okres, który spółka kończy wzrostem zysków, przy niewielkim spadku przychodów ze sprzedaży.
Globalny dostawca farb i lakierów podliczył wyniki za trzeci kwartał tego roku. Osiągnął przychody w wysokości 2,74 mld euro, co jest porównywalną kwotą do roku biegłego, wówczas przychody wyniosły 2,86 mld euro. Spadek o 4 proc. spółka tłumaczy niekorzystnymi kursami wymiany waluty. Bardzo dobre wyniki odnotowała, jeśli chodzi o zysk operacyjny. W tym roku wyniósł on 354 mln euro w porównaniu do 168 mln w trzecim kwartale w 2022 r.
Te wyniki są odbiciem m.in. spadających cen surowców do produkcji, mimo niekorzystnego dla spółki kursu walut. Akzo Nobel nie odnotował też wzrostu wolumenu sprzedaży swoich produktów. Jeśli chodzi o prognozę na czwarty kwartał, to wciąż spodziewa się niepewności w skali makroekonomicznej, co może negatywnie wpływać na popyt i wolumen sprzedaży. Firma zamierza koncentrować się w kolejnych miesiącach m.in. na redukcji kosztów. Z kolei spadająca inflacja i ceny surowców będą miały korzystny wpływ na rentowność spółki.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".