Akzo Nobel z dużym wzrostem zysku

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel podsumował trzeci kwartał. To okres, który spółka kończy wzrostem zysków, przy niewielkim spadku przychodów ze sprzedaży.

Globalny dostawca farb i lakierów podliczył wyniki za trzeci kwartał tego roku. Osiągnął przychody w wysokości 2,74 mld euro, co jest porównywalną kwotą do roku biegłego, wówczas przychody wyniosły 2,86 mld euro. Spadek o 4 proc. spółka tłumaczy niekorzystnymi kursami wymiany waluty. Bardzo dobre wyniki odnotowała, jeśli chodzi o zysk operacyjny. W tym roku wyniósł on 354 mln euro w porównaniu do 168 mln w trzecim kwartale w 2022 r.

Akzo Nobel

Te wyniki są odbiciem m.in. spadających cen surowców do produkcji, mimo niekorzystnego dla spółki kursu walut. Akzo Nobel nie odnotował też wzrostu wolumenu sprzedaży swoich produktów. Jeśli chodzi o prognozę na czwarty kwartał, to wciąż spodziewa się niepewności w skali makroekonomicznej, co może negatywnie wpływać na popyt i wolumen sprzedaży. Firma zamierza koncentrować się w kolejnych miesiącach m.in. na redukcji kosztów. Z kolei spadająca inflacja i ceny surowców będą miały korzystny wpływ na rentowność spółki.

Zobacz również

Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu

„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.

Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści

Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści

Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.

Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025

Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025

W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.