Akzo Nobel z dużym wzrostem zysku

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel podsumował trzeci kwartał. To okres, który spółka kończy wzrostem zysków, przy niewielkim spadku przychodów ze sprzedaży.

Globalny dostawca farb i lakierów podliczył wyniki za trzeci kwartał tego roku. Osiągnął przychody w wysokości 2,74 mld euro, co jest porównywalną kwotą do roku biegłego, wówczas przychody wyniosły 2,86 mld euro. Spadek o 4 proc. spółka tłumaczy niekorzystnymi kursami wymiany waluty. Bardzo dobre wyniki odnotowała, jeśli chodzi o zysk operacyjny. W tym roku wyniósł on 354 mln euro w porównaniu do 168 mln w trzecim kwartale w 2022 r.

Akzo Nobel

Te wyniki są odbiciem m.in. spadających cen surowców do produkcji, mimo niekorzystnego dla spółki kursu walut. Akzo Nobel nie odnotował też wzrostu wolumenu sprzedaży swoich produktów. Jeśli chodzi o prognozę na czwarty kwartał, to wciąż spodziewa się niepewności w skali makroekonomicznej, co może negatywnie wpływać na popyt i wolumen sprzedaży. Firma zamierza koncentrować się w kolejnych miesiącach m.in. na redukcji kosztów. Z kolei spadająca inflacja i ceny surowców będą miały korzystny wpływ na rentowność spółki.

Zobacz również

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.