Akzo Nobel spodziewa się spadku popytu

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel zmienił swoje prognozy dotyczące wyników z trzeciego kwartału. Spółka ocenia obecną sytuację makroekonomiczną jako niepewną.

Akzo Nobel obniżył swoje prognozy dotyczące wyników z trzeciego kwartału. Spółka spodziewa się, że przychody wyniosą w zakresie od 195 mln do 215 mln euro. W roku 2021 wynik za III kwartał to 241 mln euro. Spółka podkreśla, że na rynku panuje niepewność, szczególnie w Europie i w Chinach, co prowadzi do historycznie niskiego zaufania konsumentów. Klienci i partnerzy handlowi Akzo Nobel, którzy zaopatrują się w farby i powłoki przemysłowe, zmniejszają zapasy w tych regionach.

Akzo Nobel zakłada, że trudna sytuacja na rynku farb utrzyma się także w IV kwartale. Firma informuje, że będzie wprowadzać własne inicjatywy poprawiające wyniki spółki, są to redukcja kosztów czy podwyższanie cen. W III kwartale odnotowany został najwyższy wzrost kosztów zakupu surowców od początku 2021 r., kiedy inflacja zaczęła być wysoka. Firma ocenia, że dzięki własnej polityce cenowej kompensować będzie wzrost cen surowców oraz transportu. Pozytywnym sygnałem na rynku globalnym jest zauważalne wyhamowanie wzrostu cen surowców.

Zobacz również

Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu

„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.

Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści

Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści

Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.

Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025

Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025

W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.