Akzo Nobel spodziewa się spadku popytu

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel zmienił swoje prognozy dotyczące wyników z trzeciego kwartału. Spółka ocenia obecną sytuację makroekonomiczną jako niepewną.

Akzo Nobel obniżył swoje prognozy dotyczące wyników z trzeciego kwartału. Spółka spodziewa się, że przychody wyniosą w zakresie od 195 mln do 215 mln euro. W roku 2021 wynik za III kwartał to 241 mln euro. Spółka podkreśla, że na rynku panuje niepewność, szczególnie w Europie i w Chinach, co prowadzi do historycznie niskiego zaufania konsumentów. Klienci i partnerzy handlowi Akzo Nobel, którzy zaopatrują się w farby i powłoki przemysłowe, zmniejszają zapasy w tych regionach.

Akzo Nobel zakłada, że trudna sytuacja na rynku farb utrzyma się także w IV kwartale. Firma informuje, że będzie wprowadzać własne inicjatywy poprawiające wyniki spółki, są to redukcja kosztów czy podwyższanie cen. W III kwartale odnotowany został najwyższy wzrost kosztów zakupu surowców od początku 2021 r., kiedy inflacja zaczęła być wysoka. Firma ocenia, że dzięki własnej polityce cenowej kompensować będzie wzrost cen surowców oraz transportu. Pozytywnym sygnałem na rynku globalnym jest zauważalne wyhamowanie wzrostu cen surowców.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.