Akzo Nobel spodziewa się spadku popytu

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel zmienił swoje prognozy dotyczące wyników z trzeciego kwartału. Spółka ocenia obecną sytuację makroekonomiczną jako niepewną.

Akzo Nobel obniżył swoje prognozy dotyczące wyników z trzeciego kwartału. Spółka spodziewa się, że przychody wyniosą w zakresie od 195 mln do 215 mln euro. W roku 2021 wynik za III kwartał to 241 mln euro. Spółka podkreśla, że na rynku panuje niepewność, szczególnie w Europie i w Chinach, co prowadzi do historycznie niskiego zaufania konsumentów. Klienci i partnerzy handlowi Akzo Nobel, którzy zaopatrują się w farby i powłoki przemysłowe, zmniejszają zapasy w tych regionach.

Akzo Nobel zakłada, że trudna sytuacja na rynku farb utrzyma się także w IV kwartale. Firma informuje, że będzie wprowadzać własne inicjatywy poprawiające wyniki spółki, są to redukcja kosztów czy podwyższanie cen. W III kwartale odnotowany został najwyższy wzrost kosztów zakupu surowców od początku 2021 r., kiedy inflacja zaczęła być wysoka. Firma ocenia, że dzięki własnej polityce cenowej kompensować będzie wzrost cen surowców oraz transportu. Pozytywnym sygnałem na rynku globalnym jest zauważalne wyhamowanie wzrostu cen surowców.

Zobacz również

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.