Akzo Nobel spodziewa się spadku popytu

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel zmienił swoje prognozy dotyczące wyników z trzeciego kwartału. Spółka ocenia obecną sytuację makroekonomiczną jako niepewną.

Akzo Nobel obniżył swoje prognozy dotyczące wyników z trzeciego kwartału. Spółka spodziewa się, że przychody wyniosą w zakresie od 195 mln do 215 mln euro. W roku 2021 wynik za III kwartał to 241 mln euro. Spółka podkreśla, że na rynku panuje niepewność, szczególnie w Europie i w Chinach, co prowadzi do historycznie niskiego zaufania konsumentów. Klienci i partnerzy handlowi Akzo Nobel, którzy zaopatrują się w farby i powłoki przemysłowe, zmniejszają zapasy w tych regionach.

Akzo Nobel zakłada, że trudna sytuacja na rynku farb utrzyma się także w IV kwartale. Firma informuje, że będzie wprowadzać własne inicjatywy poprawiające wyniki spółki, są to redukcja kosztów czy podwyższanie cen. W III kwartale odnotowany został najwyższy wzrost kosztów zakupu surowców od początku 2021 r., kiedy inflacja zaczęła być wysoka. Firma ocenia, że dzięki własnej polityce cenowej kompensować będzie wzrost cen surowców oraz transportu. Pozytywnym sygnałem na rynku globalnym jest zauważalne wyhamowanie wzrostu cen surowców.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".