Akzo Nobel: spadek sprzedaży, ale wzrost zysków

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel podliczył wyniki z drugiego kwartału bieżącego roku. W tym okresie przychody spadły o 4 proc. w stosunku do 2022 r.

Największy europejski producent farb i lakierów poinformował, że przychody ze sprzedaży w drugim kwartale wyniosły 2,74 mld euro w stosunku do 2,85 mld euro w roku 2022. Jest to spadek o 4 proc. Wyższy jest jednak zysk operacyjny, w tym roku w okresie od kwietnia do końca czerwca wyniósł on 279 mln euro w porównaniu do 205 mln w analogicznym okresie w roku 2022. Jest to wzrost o 36 proc. W omawianym okresie spółka także podniosła ceny o 5 proc., natomiast wolumen sprzedaży spadł o 1 proc.

Firma podliczyła wyniki za całe półrocze – przychody ze sprzedaży za okres od stycznia do końca czerwca były na bardzo podobnym poziomie w porównaniu z zeszłym rokiem i wyniosły 5,39 mld euro w stosunku do 5,37 mld euro. Zysk operacyjny w bieżącym roku wyniósł  461 mln euro w stosunku do 437 mln euro, co oznacza wzrost o 5 proc.

Akzo Nobel prognozuje, że w kolejnych miesiącach na rynku w skali makroekonomicznej wciąż panować będzie niepewność, co znajdzie odbicie w wynikach sprzedaży. Dlatego spółka będzie pracować m.in. nad redukcją kosztów. Oczekuje także, że spadające ceny surowców do produkcji pozytywnie wpłyną na rentowność.

Greg Poux-Guillaume, prezes Akzo Nobel komentuje:

Pomimo niestabilnych rynków nasze wyniki za drugi kwartał są zgodne z oczekiwaniami i kończą solidną pierwszą połowę 2023 r. W drugim kwartale osiągnęliśmy wzrost zysku rok do roku, napędzany przez stabilne wolumeny, solidne ceny i pierwsze efekty deflacji surowców. Pomogło nam to zrównoważyć przeciwności wynikające z utrzymującego się osłabienia na niektórych rynkach oraz niekorzystnego wpływu kursów walut i utrzymującej się inflacji. Nasze wyniki stanowią solidne podstawy i pozwalają nam podnieść całoroczne prognozy. Jesteśmy na dobrej drodze na rynkach, które nadal będą odczuwać niepewność makroekonomiczną.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".