Akzo Nobel podliczył wyniki z drugiego kwartału bieżącego roku. W tym okresie przychody spadły o 4 proc. w stosunku do 2022 r.
Największy europejski producent farb i lakierów poinformował, że przychody ze sprzedaży w drugim kwartale wyniosły 2,74 mld euro w stosunku do 2,85 mld euro w roku 2022. Jest to spadek o 4 proc. Wyższy jest jednak zysk operacyjny, w tym roku w okresie od kwietnia do końca czerwca wyniósł on 279 mln euro w porównaniu do 205 mln w analogicznym okresie w roku 2022. Jest to wzrost o 36 proc. W omawianym okresie spółka także podniosła ceny o 5 proc., natomiast wolumen sprzedaży spadł o 1 proc.
Firma podliczyła wyniki za całe półrocze – przychody ze sprzedaży za okres od stycznia do końca czerwca były na bardzo podobnym poziomie w porównaniu z zeszłym rokiem i wyniosły 5,39 mld euro w stosunku do 5,37 mld euro. Zysk operacyjny w bieżącym roku wyniósł 461 mln euro w stosunku do 437 mln euro, co oznacza wzrost o 5 proc.
Akzo Nobel prognozuje, że w kolejnych miesiącach na rynku w skali makroekonomicznej wciąż panować będzie niepewność, co znajdzie odbicie w wynikach sprzedaży. Dlatego spółka będzie pracować m.in. nad redukcją kosztów. Oczekuje także, że spadające ceny surowców do produkcji pozytywnie wpłyną na rentowność.
Greg Poux-Guillaume, prezes Akzo Nobel komentuje:
Pomimo niestabilnych rynków nasze wyniki za drugi kwartał są zgodne z oczekiwaniami i kończą solidną pierwszą połowę 2023 r. W drugim kwartale osiągnęliśmy wzrost zysku rok do roku, napędzany przez stabilne wolumeny, solidne ceny i pierwsze efekty deflacji surowców. Pomogło nam to zrównoważyć przeciwności wynikające z utrzymującego się osłabienia na niektórych rynkach oraz niekorzystnego wpływu kursów walut i utrzymującej się inflacji. Nasze wyniki stanowią solidne podstawy i pozwalają nam podnieść całoroczne prognozy. Jesteśmy na dobrej drodze na rynkach, które nadal będą odczuwać niepewność makroekonomiczną.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".