Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel podliczyło pierwszy kwartał pod kątem wyników handlowych. Spółka zakończyła pierwsze trzy miesiące roku nieznacznym spadkiem przychodów.

Koncern Akzo Nobel poinformował, że pierwszy kwartał zakończył sprzedażą w wysokości 2,64 mld euro w stosunku do 2,65 mld w roku ubiegłym. Jest to spadek o 1 proc., ale firma podaje, że jednocześnie odnotowała tu organiczny wzrost o 2 proc. Znacząco poprawił się dochód operacyjny – jest to kwota 261 mln euro, zaś w roku ubiegłym w analogicznym okresie wyniosła 182 mln euro. Wyższy był także skorygowany wynik EBITDA, w pierwszym kwartale wyniósł on 363 mln euro w stosunku do 305 mln w roku ubiegłym.

Akzo Nobel1

Zarząd informuje, że w pierwszym kwartale firma odnotowała nieznaczny wzrost wolumenu sprzedaży farb i powłok, jednocześnie podniosła marże na swoje produkty. Akzo Nobel spodziewa się dalszych wzrostów wielkości sprzedaży, szczególnie w segmencie farb proszkowych. W pierwszym kwartale tego roku w Wietnamie zostało otwartych pięć nowych linii do produkcji farb proszkowych.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".