Akzo Nobel odnotował spadek wolumenu sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Pierwszy kwartał podsumował właśnie dostawca farb i lakierów – Akzo Nobel. Był to dla spółki okres lepszy, niż oczekiwała.

Akzo Nobel podliczył wyniki handlowe z pierwszego kwartału bieżącego roku. Spółka poinformowała, że przychody ze sprzedaży były wyższe o 5 proc. i wyniosły 2,65 mld euro w stosunku do 2,52 mld euro w roku 2022. Jednocześnie spółka odnotowała spadek zysku operacyjnego, wyniósł on w pierwszym kwartale 182 mln euro w porównaniu do 232 mln euro w roku 2022, to mniej o 22 proc. Firma odnotowała także spadek wolumenu sprzedaży o 3 proc. Akzo Nobel poinformował również, że w omawianym okresie podniósł ceny o 7 proc.

Akzo Nobel: powłoki do drewna

Zarząd Akzo Nobel przyznaje, że wyniki są lepsze od oczekiwań. Rynek europejski okazał się bardziej odporny, niż prognozowano, także Chiny radziły sobie dobrze. Mimo tego firma spodziewa się trwającej niepewności makroekonomicznej, co wpłynie na spadki sprzedaży pod kątem wolumenu. Dlatego spółka skupi się m.in. na redukcji kosztów. Akzo Nobel oczekuje także, że ceny surowców będą spadać, co wpłynie korzystnie na rentowność działalności.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.