Pierwszy kwartał podsumował właśnie dostawca farb i lakierów – Akzo Nobel. Był to dla spółki okres lepszy, niż oczekiwała.
Akzo Nobel podliczył wyniki handlowe z pierwszego kwartału bieżącego roku. Spółka poinformowała, że przychody ze sprzedaży były wyższe o 5 proc. i wyniosły 2,65 mld euro w stosunku do 2,52 mld euro w roku 2022. Jednocześnie spółka odnotowała spadek zysku operacyjnego, wyniósł on w pierwszym kwartale 182 mln euro w porównaniu do 232 mln euro w roku 2022, to mniej o 22 proc. Firma odnotowała także spadek wolumenu sprzedaży o 3 proc. Akzo Nobel poinformował również, że w omawianym okresie podniósł ceny o 7 proc.
Zarząd Akzo Nobel przyznaje, że wyniki są lepsze od oczekiwań. Rynek europejski okazał się bardziej odporny, niż prognozowano, także Chiny radziły sobie dobrze. Mimo tego firma spodziewa się trwającej niepewności makroekonomicznej, co wpłynie na spadki sprzedaży pod kątem wolumenu. Dlatego spółka skupi się m.in. na redukcji kosztów. Akzo Nobel oczekuje także, że ceny surowców będą spadać, co wpłynie korzystnie na rentowność działalności.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".