Produkty Akzo Nobel podrożały w grudniu o 14 procent

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel podsumował 2021 r. Spółka odnotowała w tym okresie wzrost przychodów ze sprzedaży o 12 proc.

Miniony rok był dla chemicznego koncernu z siedzibą w Amsterdamie bardzo dobry pod kątem wyników handlowych. Przychody wyniosły 9,58 mld euro w stosunku do 8,53 mld w roku 2020, co oznacza wzrost o 12 proc. Zysk operacyjny wyniósł w minionym roku 1,11 mld euro w stosunku do 963 mln euro rok wcześniej, a to z kolei oznacza wzrost o 16 proc. Firma podaje także, że w całym roku 2021 o 7 proc. wzrosły ceny, najbardziej jednak w IV kwartale – o 12,5 proc, a szczególnie w grudniu – o 14 proc.

W tym roku spółka spodziewa się dalszych wzrostów w przychodach i zyskach. Sytuacja na rynku różni się w zależności od regionu i segmentu. Jednak Akzo Nobel prognozuje, że wysoka inflacja w kosztach surowców jak i ograniczenia na rynku dostaw mają się stopniowo zmniejszać do połowy 2022 r.

Akzo Nobel podjął zobowiązanie w 2018 r., by do 2030 r. zredukować poziom emisji dwutlenku węgla o 50 proc. W firmie dużą wagę przykłada się do badań naukowych i rozwiązań wpisujących się w zrównoważony rozwój. W minionym roku firma wypuściła na rynek nową serię farb proszkowych Interpon, przeznaczonych do drewna. Jest to, jak podaje firma, system inteligentnych farb, który pozwala na powlekanie produktów wrażliwych na ciepło w sposób trwały i wydajny.

Akzo Nobel zawarł na początku tego roku także nową, wieloletnia umowę z McLaren Racing. Obie firmy współpracują już ze sobą od trzynastu lat, dostawca chemii to oficjalny partner McLaren Racing. Natomiast obecnie Coating Solutions Akzo Nobel wesprze zespół wyścigowy w zakresie zrównoważonego rozwoju. W ramach współpracy obie firmy ustaliły wiele inicjatyw, które poszerzą zakres partnerstwa, a także zwiększą wartość dodaną na wielu obszarach dla oby stron.

Zobacz również

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.