Akzo Nobel podsumował 2021 r. Spółka odnotowała w tym okresie wzrost przychodów ze sprzedaży o 12 proc.
Miniony rok był dla chemicznego koncernu z siedzibą w Amsterdamie bardzo dobry pod kątem wyników handlowych. Przychody wyniosły 9,58 mld euro w stosunku do 8,53 mld w roku 2020, co oznacza wzrost o 12 proc. Zysk operacyjny wyniósł w minionym roku 1,11 mld euro w stosunku do 963 mln euro rok wcześniej, a to z kolei oznacza wzrost o 16 proc. Firma podaje także, że w całym roku 2021 o 7 proc. wzrosły ceny, najbardziej jednak w IV kwartale – o 12,5 proc, a szczególnie w grudniu – o 14 proc.
W tym roku spółka spodziewa się dalszych wzrostów w przychodach i zyskach. Sytuacja na rynku różni się w zależności od regionu i segmentu. Jednak Akzo Nobel prognozuje, że wysoka inflacja w kosztach surowców jak i ograniczenia na rynku dostaw mają się stopniowo zmniejszać do połowy 2022 r.
Akzo Nobel podjął zobowiązanie w 2018 r., by do 2030 r. zredukować poziom emisji dwutlenku węgla o 50 proc. W firmie dużą wagę przykłada się do badań naukowych i rozwiązań wpisujących się w zrównoważony rozwój. W minionym roku firma wypuściła na rynek nową serię farb proszkowych Interpon, przeznaczonych do drewna. Jest to, jak podaje firma, system inteligentnych farb, który pozwala na powlekanie produktów wrażliwych na ciepło w sposób trwały i wydajny.
Akzo Nobel zawarł na początku tego roku także nową, wieloletnia umowę z McLaren Racing. Obie firmy współpracują już ze sobą od trzynastu lat, dostawca chemii to oficjalny partner McLaren Racing. Natomiast obecnie Coating Solutions Akzo Nobel wesprze zespół wyścigowy w zakresie zrównoważonego rozwoju. W ramach współpracy obie firmy ustaliły wiele inicjatyw, które poszerzą zakres partnerstwa, a także zwiększą wartość dodaną na wielu obszarach dla oby stron.
Tagi
Akzo Nobelchemia budowlanafarby proszkoweInterponMclaren Racingrozwój zrównoważonywyniki handloweZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".