Produkty Akzo Nobel podrożały w grudniu o 14 procent

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel podsumował 2021 r. Spółka odnotowała w tym okresie wzrost przychodów ze sprzedaży o 12 proc.

Miniony rok był dla chemicznego koncernu z siedzibą w Amsterdamie bardzo dobry pod kątem wyników handlowych. Przychody wyniosły 9,58 mld euro w stosunku do 8,53 mld w roku 2020, co oznacza wzrost o 12 proc. Zysk operacyjny wyniósł w minionym roku 1,11 mld euro w stosunku do 963 mln euro rok wcześniej, a to z kolei oznacza wzrost o 16 proc. Firma podaje także, że w całym roku 2021 o 7 proc. wzrosły ceny, najbardziej jednak w IV kwartale – o 12,5 proc, a szczególnie w grudniu – o 14 proc.

W tym roku spółka spodziewa się dalszych wzrostów w przychodach i zyskach. Sytuacja na rynku różni się w zależności od regionu i segmentu. Jednak Akzo Nobel prognozuje, że wysoka inflacja w kosztach surowców jak i ograniczenia na rynku dostaw mają się stopniowo zmniejszać do połowy 2022 r.

Akzo Nobel podjął zobowiązanie w 2018 r., by do 2030 r. zredukować poziom emisji dwutlenku węgla o 50 proc. W firmie dużą wagę przykłada się do badań naukowych i rozwiązań wpisujących się w zrównoważony rozwój. W minionym roku firma wypuściła na rynek nową serię farb proszkowych Interpon, przeznaczonych do drewna. Jest to, jak podaje firma, system inteligentnych farb, który pozwala na powlekanie produktów wrażliwych na ciepło w sposób trwały i wydajny.

Akzo Nobel zawarł na początku tego roku także nową, wieloletnia umowę z McLaren Racing. Obie firmy współpracują już ze sobą od trzynastu lat, dostawca chemii to oficjalny partner McLaren Racing. Natomiast obecnie Coating Solutions Akzo Nobel wesprze zespół wyścigowy w zakresie zrównoważonego rozwoju. W ramach współpracy obie firmy ustaliły wiele inicjatyw, które poszerzą zakres partnerstwa, a także zwiększą wartość dodaną na wielu obszarach dla oby stron.

Zobacz również

Drutex wśród gigantów. Oficjalna inauguracja współpracy z Bayernem Monachium – kulisy

Drutex wśród gigantów. Oficjalna inauguracja współpracy z Bayernem Monachium – kulisy

W ubiegły piątek Drutex oficjalnie został zaprezentowany na stadionie Allianz Arena jako nowy partner Bayernu Monachium. Przedstawiamy kulisy tego wydarzenia i szczegóły współpracy producenta stolarki z Bytowa z największym niemieckim klubem piłkarskim.

Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu kompendium, które przybliża aktualne trendy, najnowsze rozwiązania technologiczne oraz parametry decydujące o jakości i funkcjonalności nowoczesnych drzwi.

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.