Akzo Nobel podsumował trzeci kwartał tego roku. Spółka poinformowała, że odnotowała wzrost przychodów o 19 proc.
Akzo Nobel podliczył, że przychody w trzecim kwartale wyniosły 2,86 mld euro w stosunku do 2,41 mld euro w analogicznym okresie w 2021 r. To wzrost o 19 proc. Jednocześnie firma podliczyła wynik EBITDA, który w bieżącym roku w trzecim kwartale wyniósł 283 mln euro i był niższy w stosunku do roku ubiegłego, wówczas była to kwota 325 mln euro. Akzo Nobel poinformował także, że w omawianym kwartale podniósł ceny produktów o 13 proc., to reakcja na rosnące ceny surowców do produkcji oraz generalnie wzrost wielu innych kosztów działalności.
Firma podliczyła również, że w omawianym kwartale spadł wolumen sprzedaży o 5 proc. Jest to efekt decyzji dystrybutorów, którzy zmniejszają zapasy, szczególnie w segmencie farb dekoracyjnych i powłok w Europie. Niższa była również sprzedaż w Chinach.
Zarząd spółki tłumaczy, że na wyniki kwartalne wpłynęła hiperinflacja, przez to firma była zmuszona skorygować swoje wcześniejsze prognozy dotyczące trzeciego kwartału. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Dodatkowo na rynkach nadal panuje duża niepewność makroekonomiczna, co odbija się negatywnie na decyzjach zakupowych klientów. Efektem tej sytuacji jest fakt, że dystrybutorzy zmniejszają swoje stany magazynowe. Akzo Nobel spodziewa się, że te turbulencje na rynku wciąż będą obecne w 2023 roku. Dlatego firma zdecydowała się zawiesić i zrewidować swoje cele finansowe na następny rok.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".