Akzo Nobel podsumował trzeci kwartał tego roku. Spółka poinformowała, że odnotowała wzrost przychodów o 19 proc.
Akzo Nobel podliczył, że przychody w trzecim kwartale wyniosły 2,86 mld euro w stosunku do 2,41 mld euro w analogicznym okresie w 2021 r. To wzrost o 19 proc. Jednocześnie firma podliczyła wynik EBITDA, który w bieżącym roku w trzecim kwartale wyniósł 283 mln euro i był niższy w stosunku do roku ubiegłego, wówczas była to kwota 325 mln euro. Akzo Nobel poinformował także, że w omawianym kwartale podniósł ceny produktów o 13 proc., to reakcja na rosnące ceny surowców do produkcji oraz generalnie wzrost wielu innych kosztów działalności.
Firma podliczyła również, że w omawianym kwartale spadł wolumen sprzedaży o 5 proc. Jest to efekt decyzji dystrybutorów, którzy zmniejszają zapasy, szczególnie w segmencie farb dekoracyjnych i powłok w Europie. Niższa była również sprzedaż w Chinach.
Zarząd spółki tłumaczy, że na wyniki kwartalne wpłynęła hiperinflacja, przez to firma była zmuszona skorygować swoje wcześniejsze prognozy dotyczące trzeciego kwartału. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Dodatkowo na rynkach nadal panuje duża niepewność makroekonomiczna, co odbija się negatywnie na decyzjach zakupowych klientów. Efektem tej sytuacji jest fakt, że dystrybutorzy zmniejszają swoje stany magazynowe. Akzo Nobel spodziewa się, że te turbulencje na rynku wciąż będą obecne w 2023 roku. Dlatego firma zdecydowała się zawiesić i zrewidować swoje cele finansowe na następny rok.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.