Akzo Nobel: dystrybutorzy farb zmniejszają stany magazynowe

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel podsumował trzeci kwartał tego roku. Spółka poinformowała, że odnotowała wzrost przychodów o 19 proc.

Akzo Nobel podliczył, że przychody w trzecim kwartale wyniosły 2,86 mld euro w stosunku do 2,41 mld euro w analogicznym okresie w 2021 r. To wzrost o 19 proc. Jednocześnie firma podliczyła wynik EBITDA, który w bieżącym roku w trzecim kwartale wyniósł 283 mln euro i był niższy w stosunku do roku ubiegłego, wówczas była to kwota 325 mln euro. Akzo Nobel poinformował także, że w omawianym kwartale podniósł ceny produktów o 13 proc., to reakcja na rosnące ceny surowców do produkcji oraz generalnie wzrost wielu innych kosztów działalności.

Firma podliczyła również, że w omawianym kwartale spadł wolumen sprzedaży o 5 proc. Jest to efekt decyzji dystrybutorów, którzy zmniejszają zapasy,  szczególnie w segmencie farb dekoracyjnych i powłok w Europie. Niższa była również sprzedaż w Chinach.

Zarząd spółki tłumaczy, że na wyniki kwartalne wpłynęła hiperinflacja, przez to firma była zmuszona skorygować swoje wcześniejsze prognozy dotyczące trzeciego kwartału. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Dodatkowo na rynkach nadal panuje duża niepewność makroekonomiczna, co odbija się negatywnie na decyzjach zakupowych klientów. Efektem tej sytuacji jest fakt, że dystrybutorzy zmniejszają swoje stany magazynowe. Akzo Nobel spodziewa się, że te turbulencje na rynku wciąż będą obecne w 2023 roku. Dlatego firma zdecydowała się zawiesić i zrewidować swoje cele finansowe na następny rok.

Zobacz również

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.