AGC z sukcesem wyprodukowało szkło płaskie z wodorem jako paliwem. To kolejny koncern, który szuka innych paliw niż gaz do wytwarzania szkła.
AGC poinformowało, że przeprowadziło właśnie test produkcji szkła płaskiego przy użyciu wodoru jako paliwa. Próba została podjęta po raz pierwszy w rzeczywistym piecu do produkcji szkła i zakończyła się sukcesem. Eksperyment został wykonany w japońskim zakładzie w miejscowości Taksago w prefekturze Hyogo przy współpracy z firmą Air Liquide Japan. Zainstalowała ona swój palnik ze spalaniem wodoru do istniejącego, konwencjonalnego systemu z tlenem, gdzie jako paliwo wykorzystywany jest gaz ziemny.
Celem testu było przede wszystkim zweryfikowanie technologii spalania przy użyciu wodoru w praktyce. Sprawdzone zostały jakość szkła, wpływ na materiały w piecu, temperatura płomienia i pieca, a także poziom emisji tlenku azotu. Z badań wynika, że tlenek azotu jest emitowany na podobnym poziomie, jak w przypadku konwencjonalnego spalania. AGC informuje, że rozważa wykonanie podobnych testów w swoich placówkach na całym świecie.
Firma pracuje nad technologiami, które wpłyną da zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych podczas produkcji i będą alternatywą dla paliw kopalnych. W czerwcu tego roku przeprowadziła próbę z wykorzystaniem amoniaku jako paliwa. Teraz zakończyła się próba z użyciem wodoru. To kolejna firma, która prowadzi testy z wodorem. O sukcesie z wykorzystaniem alternatywnych paliw informował francuski Saint-Gobain – pisaliśmy o tym TUTAJ, a także japoński NSG, który testy przeprowadzał już dwa lata temu, o tym przeczytać można TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".