AGC z optymizmem prognozuje wyniki na 2023 r.

Autor: |Data publikacji:

AGC podsumowało rok 2022. Spółka zakończyła ten okres znaczącym wzrostem sprzedaży, choć odnotowała spadek zysku.

AGC podliczyło, że w 2022 r. sprzedaż netto wyniosła 2 035 mld jenów (ok. 67 mld zł), co oznacza wzrost o ok. 20 proc. w stosunku do roku 2021. Te rekordowo wysokie wyniki firma osiągnęła dzięki m.in. wyższym cenom sprzedaży produktów oraz korzystnemu wpływowi kursów walutowych. Natomiast niższy jest zysk operacyjny, w 2022 r. wyniósł on 183 mld jenów (ok. 6 mld zł), a rok wcześniej była to kwota 206 mld (ok. 6,8 mld zł). Oznacza to niższy wynik o ponad 10 proc. Spadek zysku to według AGC efekt wysokich cen surowców i paliw.

AGC poinformowało, że wartość sprzedaży netto szkła wyniosła 901 mld jenów (ok 29 mld zł), w tym 482 mld jenów (ok. 16 mld zł) szkła budowlanego – rok wcześniej wartość sprzedaży szła architektonicznego osiągnęła poziom 381 mld jenów (ok. 12 mld zł). Spółka przyznaje, że wyższe ceny sprzedaży wprowadziła we wszystkich regionach, szczególnie w Europie. Podwyżki zrównoważyły wpływ niższej sprzedaży wynikającej ze zbycia działalności w Ameryce Północnej.

Jeśli chodzi o prognozy dotyczące 2023 r., to spółka jest optymistycznie nastawiona do wyników. Przede wszystkim AGC dużą szansę widzi w planowanej fali remontów w Europie. Zarząd informuje, że:

Pomimo obaw o inflację i spowolnienie gospodarcze w Europie, popyt na wymianę szkła na produkty o wysokiej izolacyjności cieplnej w celu oszczędności energii będzie znaczący.

Koncern zakłada, że 2023 rok zakończy wzrostem sprzedaży i zysku w stosunku do wyników z 2022 r. Firma prognozuje, że przychody mogą wynieść 2 150 mld jenów (ok. 71 mld zł), a zysk operacyjny 190 mld jenów (ok. 6 mld zł).

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".