AGC podsumowało rok 2022. Spółka zakończyła ten okres znaczącym wzrostem sprzedaży, choć odnotowała spadek zysku.
AGC podliczyło, że w 2022 r. sprzedaż netto wyniosła 2 035 mld jenów (ok. 67 mld zł), co oznacza wzrost o ok. 20 proc. w stosunku do roku 2021. Te rekordowo wysokie wyniki firma osiągnęła dzięki m.in. wyższym cenom sprzedaży produktów oraz korzystnemu wpływowi kursów walutowych. Natomiast niższy jest zysk operacyjny, w 2022 r. wyniósł on 183 mld jenów (ok. 6 mld zł), a rok wcześniej była to kwota 206 mld (ok. 6,8 mld zł). Oznacza to niższy wynik o ponad 10 proc. Spadek zysku to według AGC efekt wysokich cen surowców i paliw.

AGC poinformowało, że wartość sprzedaży netto szkła wyniosła 901 mld jenów (ok 29 mld zł), w tym 482 mld jenów (ok. 16 mld zł) szkła budowlanego – rok wcześniej wartość sprzedaży szła architektonicznego osiągnęła poziom 381 mld jenów (ok. 12 mld zł). Spółka przyznaje, że wyższe ceny sprzedaży wprowadziła we wszystkich regionach, szczególnie w Europie. Podwyżki zrównoważyły wpływ niższej sprzedaży wynikającej ze zbycia działalności w Ameryce Północnej.

Jeśli chodzi o prognozy dotyczące 2023 r., to spółka jest optymistycznie nastawiona do wyników. Przede wszystkim AGC dużą szansę widzi w planowanej fali remontów w Europie. Zarząd informuje, że:
Pomimo obaw o inflację i spowolnienie gospodarcze w Europie, popyt na wymianę szkła na produkty o wysokiej izolacyjności cieplnej w celu oszczędności energii będzie znaczący.
Koncern zakłada, że 2023 rok zakończy wzrostem sprzedaży i zysku w stosunku do wyników z 2022 r. Firma prognozuje, że przychody mogą wynieść 2 150 mld jenów (ok. 71 mld zł), a zysk operacyjny 190 mld jenów (ok. 6 mld zł).
Zobacz również
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)
Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.


