AGC z optymizmem prognozuje wyniki na 2023 r.

Autor: |Data publikacji:

AGC podsumowało rok 2022. Spółka zakończyła ten okres znaczącym wzrostem sprzedaży, choć odnotowała spadek zysku.

AGC podliczyło, że w 2022 r. sprzedaż netto wyniosła 2 035 mld jenów (ok. 67 mld zł), co oznacza wzrost o ok. 20 proc. w stosunku do roku 2021. Te rekordowo wysokie wyniki firma osiągnęła dzięki m.in. wyższym cenom sprzedaży produktów oraz korzystnemu wpływowi kursów walutowych. Natomiast niższy jest zysk operacyjny, w 2022 r. wyniósł on 183 mld jenów (ok. 6 mld zł), a rok wcześniej była to kwota 206 mld (ok. 6,8 mld zł). Oznacza to niższy wynik o ponad 10 proc. Spadek zysku to według AGC efekt wysokich cen surowców i paliw.

AGC poinformowało, że wartość sprzedaży netto szkła wyniosła 901 mld jenów (ok 29 mld zł), w tym 482 mld jenów (ok. 16 mld zł) szkła budowlanego – rok wcześniej wartość sprzedaży szła architektonicznego osiągnęła poziom 381 mld jenów (ok. 12 mld zł). Spółka przyznaje, że wyższe ceny sprzedaży wprowadziła we wszystkich regionach, szczególnie w Europie. Podwyżki zrównoważyły wpływ niższej sprzedaży wynikającej ze zbycia działalności w Ameryce Północnej.

Jeśli chodzi o prognozy dotyczące 2023 r., to spółka jest optymistycznie nastawiona do wyników. Przede wszystkim AGC dużą szansę widzi w planowanej fali remontów w Europie. Zarząd informuje, że:

Pomimo obaw o inflację i spowolnienie gospodarcze w Europie, popyt na wymianę szkła na produkty o wysokiej izolacyjności cieplnej w celu oszczędności energii będzie znaczący.

Koncern zakłada, że 2023 rok zakończy wzrostem sprzedaży i zysku w stosunku do wyników z 2022 r. Firma prognozuje, że przychody mogą wynieść 2 150 mld jenów (ok. 71 mld zł), a zysk operacyjny 190 mld jenów (ok. 6 mld zł).

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.