AGC: w Europie spada popyt na szkło

Red.: |Data publikacji:

AGC podsumowało trzy kwartały. Wartość sprzedaży netto za dziewięć miesięcy była wyższa o ponad 21 proc.

Japoński koncern AGC podsumował trzy kwartały pod względem finansowym. Sprzedaż netto w okresie od stycznia do końca września wyniosła 1 498,85 mld jenów (ok. 49 mld zł) w stosunku do 1 233,5 mld jenów (ok. 40 mld zł) w analogicznym okresie w roku 2021. Wyższy był również zysk operacyjny, w tym roku za dziewięć miesięcy wyniósł 152 mld jenów (ok. 4,9 mld zł) w porównaniu do 148,35 mld jenów (ok. 4,8 mld zł) w 2021. Spółka jednak, prognozując wyniki za cały rok, spodziewa się, że zysk operacyjny będzie niższy o niecałe 8 proc. w porównaniu do 2021.

Wartość sprzedaży szkła za trzy kwartały 650,69 mld jenów (ok. 21,2 mld zł) w stosunku do 544,65 mld jenów (ok. 17,8 mld zł) rok wcześniej. Zarząd spółki informuje, że jeśli chodzi o szkło budowlane w Europie, to wzrost cen gazu został częściowo zniwelowany poprzez dopłaty energetyczne, ale nadal firma odczuwała wysokie ceny surowców i ogólnie energii.

AGC informuje, że w III kwartale w Europie zauważalne jest spowolnienie ekonomiczne. Dlatego firma wprowadziła kilka zmian w działalności swoich firm, w reakcji na spadek popytu na szkło budowlane. Było to przede wszystkim wstrzymanie pracy pieca w zakładzie w Boussois we Francji – pisaliśmy o tym TUTAJ. Korekty zostały wprowadzane także w innych fabrykach europejskich. Co ciekawe jednak, spółka notuje solidny popyt w Ameryce Południowej, w Japonii i w Australii.

Zobacz również

Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium

Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium

Defor oficjalnie otworzył w połowie stycznia nowy magazyn i nowe laboratorium. Budowa i wyposażenie obiektów trwało 19 miesięcy.

Paneldoor zwiększył moce produkcyjne

Paneldoor zwiększył moce produkcyjne

Paneldoor podliczył, że w 2022 r. firma zwiększyła produkcję o 13 proc. Udało się to m.in. dzięki większym mocom produkcyjnym.

To nie był zły sezon

To nie był zły sezon

Nastroje w branży nie są wcale złe, bo kolejne podwyżki cen uratowały wyniki finansowe. Nawet producenci drzwi drewnianych informują, że w swoich bilansach odnotują na koniec roku jednocyfrowe wzrosty przychodów.

1